סרטן הערמונית

שימוש בבדיקת FoundationOne לצורך איפיון מולקולרי של סרטן ערמונית גרורתי

שימוש בבדיקה הוביל לאיתור מוטציות בנות טיפול בכ-22% מהמשתתפים ו-5% מהמשתתפים השיגו הטבה קלינית כתוצאה מאיתור המוטציה

06.12.2020, 17:15
סרטן הערמונית. אילוסטרציה

מעכבי בקרה חיסונית ואימונותרפיות אחרות מהווים נדבך מרכזי בטיפול בסרטן ערמונית גרורתי. שימוש בבדיקות גנומיות יכול לסייע באיתור החולים אשר יתרמו במידה הרבה ביותר כתוצאה מהטיפול. במחקר שפורסם בכתב העת Urologic Oncology: Seminars and Original Investigations החוקרים בחנו את היישום הקליני והיתרונות של שימוש בבדיקת FoundationOne בגברים עם סרטן ערמונית גרורתי.

החוקרים איתרו באופן רטרוספקטיבי 77 גברים עם סרטן ערמונית אשר עברו בדיקת FoundationOne במוסד רפואי בודד בארצות הברית בין ינואר 2010 לאפריל 2017 ובחנו שינויים גנטיים, בחירת טיפול על סמך תוצאות בדיקת ה-FoundationOne ותוצאים קליניים מותאמי טיפול.

החוקרים מצאו כי ל-22% מהמשתתפים הייתה מוטציה הניתנת ל"תקיפה" על ידי אימונותרפיה, 9% מהמשתתפים קיבלו טיפול מותאם שאינו מאושר באינדיקציה ו-5% מהמשתתפים השיגו הטבה קלינית: חולה אחד עם אובדן BRCA2 השיג תגובה מלאה על טיפול באולפריב אשר נמשכה יותר מ-27 חודשים ושלושה חולים (עם ATM substitution, PALB2 frameshift, CDK12 frameshift) השיגו מחלה יציבה תחת טיפול עם אולפריב. שלושה חולים נוספים חוו התקדמות מחלה למרות טיפול המכוון כנגד המוטציה שלהם.

החוקרים סבורים כי בדיקות גנטיות לרקמת הגידול יכולות לסייע באיתור אופציות טיפוליות נוספות וכי במחקר זה בדיקת FoundationOne הובילה להטבה קלינית ב-5% מהחולים. בחינה משולבת של DNA גידולי ברקמה ובדם יכול לסייע בזיהוי חולים נוספים אשר יתרמו מטיפול מותאם אישית.

מקור: 

Zhu, J.. et al. (2019). Urologic Oncology: Seminars and Original Investigations. 37(11), 813  

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  גרורות,  בדיקה גנטית,  FoundationOne,  מחקרים
תגובות