COVID-19 עולמי

בתי החולים בבריטניה יחלו השבוע במבצע חיסון המוני

בבריטניה יחוסנו תחילה בחיסון של "פייזר" צוותים רפואיים ואוכלוסיות בסיכון | ברוסיה חוסנו אתמול כבר 100 אלף עובדי שירותים ציבוריים ב"ספוטניק 5" הניתן חינם

"חשוב לא פחות לומר בכנות גם מה עוד לא יודעים על החיסון והשלכותיו". צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מחרתיים, יום ג', אמור להתחיל בבריטניה מבצע החיסונים לקורונה. תחילה הם יינתנו בבתי החולים, לצוותים הרפואיים וגם לאוכלוסיות שבסיכון מוגבר. בסוף השבוע, דיווחה התקשורת הבריטית, הגיעו המנות הראשונות מההזמנה של ממשלת בריטניה מחברת פייזר. בתי החולים הגדולים באי הבריטי ערוכים לחסן כל מי שיגיע אליהם החל מהשעה שמונה בבוקר ועד 8 בערב מדי יום בשבועיים הקרובים ומיד לאחר מכן יחלו שם לחסן את דיירי בתי האבות.

ברוסיה החל אתמול (שבת) מבצע החיסון הארצי בתרכיב שיוצר ברוסיה. במדינות המערב מתייחסים בחשדנות ליעילותו.

במוסקבה, שבה עד כה אובחנו כ-25% מהתחלואה היומית במדינה, נפתחו 70 מרכזי חיסון. רופאים, מורים ועובדים סוציאליים וכן עובדים בשירותים העירוניים השונים הבאים במגע עם קהל נקראו לקבל את החיסון. הרשויות הרשמיות דיווחו אמש שכבר ביממה הראשונה 100 אלף קיבלו את החיסון. החיסון ניתן שם בחינם.

ברוסיה הוחלט שבשלב הראשון של מבצע החיסונים הם יוצעו קודם כל רק עד לבני 60. לא יקבלו עדיין את החיסון בעלי מחלות רקע ובעיות רפואיות מסוימות (שלא פורטו בהודעה רשמית), נשים בהריון או מי שסבל בשבועיים האחרונים מבעיות נשימתיות. מורים קיבלו הודעות טקסט לניידים שלהם בנוסח: "אתם עובדים במוסדות חינוך ולכם יש לכם עדיפות בקבלת תרכיב החיסון שניתן חינם".

בסוף השבוע אמר מנכ"ל ה-WHO, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, כי בעקבות הניסויים המוצלחים בתרכיבי החיסון "העולם יכול להתחיל לחלום על סופה של המגיפה. האור בקצה המנהרה גובר בהדרגה, אך הדרך עד לסוף עדיין רצופה בקשיים".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  ספוטניק 5,  בריטניה,  רוסיה,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות