COVID-19 בישראל

מנהלי בתי החולים: לפני שיגיעו החיסונים, יהיה גל קורונה שלישי

מנהל בתי החולים מתריעים: צפוי גל תחלואה נוסף | במשרד הבריאות מעריכים: מבצע החיסונים לקורונה יחל בחודש אפריל | ישראל במגעים לרכישת חיסונים גם מג'ונסון אנד ג'ונסון ומסאנופי

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי. צילום: פלאש 90

מנהלי בתי החולים בישראל קיימו בשבוע שעבר ישיבת זום עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, שבה נדונה בין השאר ובהרחבה התכנית לחסן נגד קורונה את הצוותים הרפואיים. זאת בהנחה שהחיסונים יקבלו את מלוא האישורים הנדרשים ויגיעו לישראל.

בישיבה התריעו מנהלי בתי החולים: "למרות מספר המאושפזים הנמוך, ישראל צפויה לחוות גל תחלואה נוסף של קורונה ואולי אף יותר מאחד עד שתרכיבי החיסון יגיעו לארץ".

פרופ' לוי הביע הערכה ש"אם הכל יתנהל כשורה עם תרכיבי החיסון, נראה שמבצע החיסונים יחל לא לפני אפריל". הוא לא הבהיר מהי הערכתו להתרעה ששמע. גם שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "כמויות רציניות של תרכיבי חיסון יגיעו כנראה רק במארס-אפריל" וכי "ישראל לא תרכוש שום תרכיב חיסון שלא תוכל להשתמש בו או שלא עבר את תהליכי הבדיקות הקפדניות הנדרשות".

בסוף השבוע מסרו בכירים במשרד הבריאות לכלי תקשורת שונים כי מתנהלים מגעים גם עם החברות ג'ונסון אנד ג'ונסון וסאנופי שגם הן מפתחות תרכיבי חיסון לקורונה במעבדותיהן.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' חזי לוי,  ג'ונסון אנד ג'ונסון,  סאנופי,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
29.11.2020, 15:02

ואם יהיה?
האם יש מה לעשות חוץ מלהערך (בתי חולים, מרחב נשימה עכשיו לצוותות, אישפוזי בית ו.. כן, ויתור זמני על חלק מהשירותים הנוספים הניתנים בביה"ח)?
אז יהיה.
חשוב להוריד את הפאניקה, להישיר מבט, להסביר שיהיה. להגיד מראש מה מידת הסגר/ הקושי הצפוי לעסקים ובכלל לציבור, מה המטרה שלו- על מה הציבור מקיז דם ומשתגע- ומה, חוץ מלסגור ולאיים בסגר, נעשה ע"י מקבלי ההחלטות על מנת שהסגר יהיה פחות קשה מקודמו.
ולהזכיר, עוד לא יצאנו לחלוטין מהסגר הקודם.