COVID-19 עולמי

מנכ"ל רשת בתי חולים בארה"ב סירב לעטות מסיכה ופוטר

במדינות ניו יורק אסרו בצו זמני להגביל את ההתכנסויות בבתי הכנסת ובכנסיות למרות התפשטות המגיפה | תחלואה ניכרת ברוסיה, בפולין, בהונגריה ובקרואטיה

מגיפת הקורונה. אילוסטרציה

חבר הנאמנים של "סנפורד הלת'", ארגון בריאות שלא למטרות רווח, המפעיל בארה"ב רשת אזורית של 46 בתי חולים בהם מועסקים כ-48 אלף עובדים, הודיע שלשום (ג') על הדחתו של המנכ"ל קלבי קראבנהופט בן 62, המשמש בתפקיד מאז 1996. הוא איננו רופא בהכשרתו. הסיבה: הוא מסרב לעטות מסיכה.

לפני שבוע, בהודעה ששלח לעובדיו, טען המנכ"ל כי איננו יכול לעטות את המסיכה מאחר שכבר נדבק והחלים מקורונה. במייל שכתב לעובדי הרשת נאמר עוד: "עבורי עטיית המסיכות היא לא יותר מאשר מחווה סמלית. למען האמת היא מתסכלת אותי". לדבריו, פיתח חסינות "שתימשך לפחות שבעה חודשים ואולי אפילו שנים". עוד טען כי "עטיית מסיכה איננה מועילה או משרתת את מטרתה ומשדרת מסר כוזב לפיו אני עלול להידבק או עלול להדביק. לצוות שלי ולי יש חובה לבטא את האמת ואת העובדות ואת המציאות ולא ההפך מכך".

רשת סנפורד מחייבת את כל העובדים והמבקרים במרפאות ובבתי חולים שלה לעטות מסיכות. בהודעת הבהרה מיוחדת שהפיצה הרשת הודגש כי עמדת  המנכ"ל משקפת רק את דעותיו האישיות וכי עמדתה של "סנפורד" נותרה בעינה: עטייה עקבית של מסיכות, הימנעות מהתקהלויות, הישארות בבית כשחולים – כל המהלכים החיוניים למניעת התפשטות הנגיף".

מרפאות ובתי החולים של הרשת נמצאים בעיקר במינסוטה, דקוטה הצפונית ודקוטה הדרומית, שבהן שיעורי הידבקות בקורונה הגבוהים ביותר כיום בארה"ב. הרשת הודיעה באוקטובר שחתמה על מזכר כוונות למיזוג עם רשת נוספת הפועלת במדינות יוטה, איידהו ונבדה ואז תעסיק מערכת זאת כ-90 אלף עובדים ב-70 בתי חולים.

הבוקר (ה') דווח בתקשורת האמריקאית כי בית המשפט העליון של ארה"ב אסר זמנית, בפסק דין שהושג ברוב של 4-5, על מדינות ניו יורק להגביל את ההתכנסויות בבתי הכנסת ובכנסיות, למרות התפשטות מגיפת הקורונה. "גם בזמן מגיפה אסור לשכוח מהחוקה", נכתב בפסק הדין.

פסק הדין הגיע בהמשך לעתירה של ארגוני הקהילות החרדיות והקתולים שטענו לאפליה נגדם. מושל מדינת ניו יורק הסביר את ההחלטה בכך שבכמה מהקהילות החרדיות לא נשמרות ההנחיות ובכך תרמו להתפשטות הנגיף. רק לפני כמה חודשים אישר אותו בית משפט הגבלות דומות על בתי תפילה בקליפורניה ובנבדה. מי שהביאה עתה לפסיקה החדשה היא אותה השופטת השמרנית איימי קוני בארט, שמונתה על ידי הנשיא טראמפ.

עם זאת פסק הדין, כך דיווחו כלי התקשורת, לא ישפיע מיידית על מדינת ניו יורק כיוון שההגבלות שהטיל המושל אנדרו קואומו על בתי התפילה לא מיושמות בפועל. כמו כן יש לציין שאין מדובר בפסק דין סופי והדיונים בעתירות שהוגשו בנושא הזה עדיין נמשכים.

על ההגבלות עליהן הכריז מושל מדינת ניו יורק בתחילת אוקטובר, התכנסויות בבתי תפילה באזורים "אדומים" מוגבלות עד לעשרה אנשים ובאזורים "כתומים" עד ל-25 אנשים. הן לא מביאות בחשבון את גודל המקום. בשכונות חרדיות ברובעים ברוקלין וקווינס יש עלייה ניכרת בתחלואה בשבועות האחרונים.

בתוך כך חצתה הבוקר (ה', 12:30) ארה"ב את רף 13 המיליון של חולים מתחילת המגיפה - 13,139,882 – ומניין המתים עלה ל-268,262. בשעות האחרונות אובחנו בה 1,678 מקרים חדשים. כמו כן במצב פעיל עכשווי נמצאים היום במדינה זאת 5,063,561 ועלה ל-24,150 מספר החולים במצב קריטי.

אתמול במצטבר ב-218 מדינות ואיים בעולם אובחנו 611,672 חולים ונדבקים חדשים ונפטרו 12,031 – שיא עולמי יומי חדש מאז תחילת המגיפה. תחלואה ניכרת מדווחת ביממה האחרונה ברוסיה, בפולין, בהונגריה ובקרואטיה. ישראל, עם זאת, ירדה למקום 32 בדירוג העולמי הזה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  19-COVID,  עטיית מסיכה,  ניו יורק,  בתי כנסת,  חדשות
תגובות
27.11.2020, 11:15

ביולוגית האיש צודק, מבחינת דוגמה אישית ספק גדול. אולי בעתיד נראה יותר ויותר אנשים נושאים תג שמשמעותו, נדבקתי, החלמתי, אינני יכול להידבק ואיני מדבק יותר.