COVID-19 בישראל

מילואימניקים דורשים בדיקות לקורונה לפני תחילת האימונים

קצינים במילואים טוענים: צה"ל לא נערך לאימוני יחידות לוחמות בתקופת הקורונה, הסיכון להדבקה גבוה והמוטיבציה להגיע לתעסוקה מבצעית עלולה להיפגע

חיילי צה"ל באימוני שטח. צילום: דובר צה"ל

קציני מילואים טוענים כי צה"ל אינו נערך כראוי לאימוני יחידות לוחמות במילואים בתקופת הקורונה. הם דורשים לקיים בדיקות לפני תחילת האימונים, כך דיווח אמש (ד') הכתב הצבאי של "מעריב" טל לב-רם.

לטענת המילואימניקים, הצבא היה חייב להיערך לאחר תשעה חודשים מתחילת התפרצות המגיפה לביצוע בדיקות סקר מקדימות ביחידות הלוחמות לפני אימונים בשטח, וכן לקצינים וחיילים המאיישים מפקדות רבות. אחד הקצינים סיפר: "מגייסים מאות אנשי מילואים המגיעים מהאזרחות. כל אחד מגיע מיישוב אחר. זה מגביר את הסיכון להדבקה בשל אופי האימונים במסגרות הגדולות, שהות של שעות בתוך כלי רכב סגורים ולינה באוהלים צפופים. אנשי המילואים ימשיכו להתאמן גם בימי הקורונה, אבל הצבא חייב בהיערכות מתאימה, שלצערי נכון להיום לוקה בחסר".

עוד מדווח כי לעומת המצב באזרחות, צה"ל יכול לדרוש עריכת בדיקה כזאת כתנאי להתייצבות למילואים. בפועל, הבדיקות נעשות לעתים ביוזמות מקומיות של מפקדים במילואים, אך לא כחלק מתהליך מסודר. קצינים טענו שהאינטרס של הצבא הוא לבצע בדיקות מקדימות כאלו לצורך שמירת בריאותם של אנשי המילואים, שמבחינתם כניסה לתקופת בידוד לאחר שירות מילואים, בגלל מגע עם חולה קורונה, מהווה בעיה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "בצל נגיף הקורונה בוצעו התאמות נדרשות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובהן קיום האימונים בשטחים פתוחים, חלוקת שאלונים טרם תחילת האימון וחלוקה לקפסולות ברמת הפלוגה. חיילים יתרגלו בנפרד על מנת לשמר את כשירות אנשי המילואים גם בשנה זו. לא ידוע על ירידה ברצונם של משרתי המילואים להגיע לתעסוקות מבצעיות".

נושאים קשורים:  מילואים,  צה"ל,  בידוד,  הידבקות בנגיף,  חדשות,  19-COVID,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
27.11.2020, 09:11

וואלה צודקים

אנונימי/ת
28.11.2020, 10:59

מוכנים למות למען המדינה מכדורי אויב אבל לא מוכנים למות מקורונה
גילוי נאות אני משרת שרות מילאוים