קנאביס

אבחון וניהול מידי של תסמונת ההיפרזיס הקנבינואידית במתבגרים

מחקר זה מצא שהקריטריונים לאבחון תסמונת ההיפרזיס הקנבינואידית במתבגרים, דומים לאלו באוכלוסייה הבוגרת ושיש מתאם חיובי בין התסמונת לבין מין המטופל והיסטוריה של חרדה ודיכאון

"ירידה בגיל המשתמשים לראשונה עד לגיל עשר שנים מעלה את הסיכון לנזקים בריאותיים וקוגניטיביים". צילום אילוסטרציה

מחקר זה בדק נתונים איכותיים וכמותיים על אבחנה וניהול יעיל של תסמונת ההיפרזיס הקנבינואידית (CHS) בקרב אוכלוסיית המתבגרים. במחקר ביצעו סקירה שיטתית, ובאמצעות מילות מפתח, 1,334 מחקרים שפורסמו בין דצמבר 1954 לדצמבר 2019 נאספו מ-MEDLINE דרך PubMed, Embase באמצעות OVID, CINAHL דרך EBSCO, Web of Science וספריית Cochrane. המחקרים הוערכו על ידי שני סוקרים עצמאיים תוך שימוש בקריטריונים להכללה והדרה קבועים מראש.

מתוך 1,334 המחקרים, 148 מחקרים נלקחו לשלב לבדיקת טקסט מלא, מתוכם 21 נכללו בסקירה שיטתית זו. בסך הכל, עשרה מאמרים היו קשורים לאבחון CHS, ואילו 11 מאמרים דנו בטיפול ובניהול מקרים של CHS בגיל ההתבגרות.

המחקר מצא, ש-CHS באוכלוסיית המתבגרים ממלא את קריטריוני האבחון העיקריים והשוליים של CHS באוכלוסייה הבוגרת. עם זאת, במטופלים מתבגרים, CHS עשוי להופיע בתדירות גבוהה יותר אצל נשים, כאשר המקרה המוקדם ביותר שדווח היה בגיל 15 שנים. במחקר נמצא שחלק ניכר (21%) מהמטופלים המתבגרים שאובחנו כסובלים מ-CHS הם בעלי היסטוריה של חרדה ודיכאון. למרות זאת, נדרשים מחקרים באיכות גבוהה יותר להערכת שכיחות התופעה. כמו כן, נמצא שהלופרידול וקרם קפסאיצין מקומי עשויים לספק הקלה בתסמינים במקרים בודדים, אך הפסקה מוחלטת של השימוש בקנאביס היא כיום הטיפול היעיל היחיד הידוע.

מקור: 

Zhu. J. W. Et al. (2020) Journal of Adolescent Health: published online

נושאים קשורים:  קנאביס,  רפואת מתבגרים,  חרדה,  דיכאון,  מחקרים
תגובות