COVID-19 עולמי

עדויות להתפשטות המגיפה באיטליה כבר בספטמבר 2019

במחקר של מכון הסרטן האיטלקי נמצאו נוגדנים לנגיף בריאותיהם של חולי סרטן חצי שנה לפני שבאיטליה דווח על חולה מאומת ראשון בקורונה

רקמת ריאה אנושית תחת מבט מיקרוסקופ. אילוסטרציה

מקובלת עד כה ההנחה שהנגיף SARS-Cov2, מחולל מגיפת הקורונה COVID-19 פרץ מסין והתפשט בעולם בדצמבר שעבר. אלא שמחקר חדש שפרסם המכון הלאומי לסרטן באיטליה INT, שמושבו במילאנו, טוען שהמקרה הראשון של נדבק בנגיף קורונה באיטליה התרחש בספטמבר 2019, כלומר שישה חודשים לפני שהרשויות במדינה זאת דיווחו ב-21 בפברואר 2020 על אבחון של מקרה מאומת ראשון שנתגלה בארץ המגף. דיווח בנושא הזה פורסם בכתב העת למחקרי סרטן Tumori Journal.

לפי הדיווח, שעליו מסרה סוכנות החדשות רויטרס, במחקר שערך מכון הסרטן האיטלקי נבדקו מחדש דגימות של רקמות שנלקחו מחולי סרטן ריאות בין ספטמבר 2019 למארס 2020 ובסך הכל מ-959 אנשים. אצל 11% מהם התברר כי הם פיתחו נוגדנים ספציפיים לנגיף קורונה עוד לפני פברואר 2020 – מה שמעיד שנדבקו וחלו. מחקר מקביל שנעשה באוניברסיטת סיינה תמך בממצאים אלה.

אחד ממחברי הדו"ח בכתב העת הרפואי האיטלקי, ד"ר ג'ובאני אפולונה (Giovanni Apolone) מסר כי ארבעה מקרים הבהירו שהנוגדנים שלהם לנגיף הם מהשבוע הראשון של אוקטובר 2020, כך שהם אמורים היו להידבק לפחות בספטמבר.

הדיווח הזה מציג אפוא תמונת מצב שונה לגבי מה שחשבו עד כה לגבי ראשית התפשטות המגיפה ברחבי העולם.

נושאים קשורים:  איטליה,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות