COVID-19 בישראל

פרופ' אש הנחה לבצע פי 5 יותר בדיקות קורונה בכפר קאסם

פרויקטור הקורונה החדש, שהודיע כי יישאר בתפקידו שלושה חודשים בלבד, מסמן קו פעולה: השתלטות על התחלואה באמצעות ריבוי בדיקות

מימין, פרופ׳ נחמן אש, מנהל ״מגן ישראל״ ואיימן סיף, ראש מטה הקורונה בחברה הערבית, בביקור בכפר קאסם. צילום: מזאווי פרסומאים

פרופ׳ נחמן אש, שנכנס ביום שישי רשמית לתפקידו כמנהל ״מגן ישראל״, או בשם האחר "ממונה הקורונה", החל בסבב פגישות עם ראשי ערים ויישובים שבהם קיימת עלייה בתחלואה. ביום ו' ביקר בכפר קאסם יחד עם איימן סיף, ראש מטה הקורונה בחברה הערבית, ולאחר שקיבל דיווח ממקור ראשון על המצב במקום, הנחה את ראש העיר ואת פיקוד העורף, שמסייע לרשויות השונות, להכפיל לפחות פי חמישה את מספר בדיקות הקורונה הנעשות במקום כדי שניתן יהיה להשתלט על התחלואה. הנחיה זאת מסמנת קו פעולה שפרופ' אש אימץ.

פרופ׳ אש אמר: ״כפר קאסם נמצאת באזור המרכז ויש אליו וממנו תנועה רבה של אנשים. אנחנו לא רוצים שיהיה מוקד שיבעיר את האזור כולו בתחלואה״.

איימן סייף אמר למארחיו: "אנחנו עושים הכל כדי להימנע מסגרים בערים ובכפרים הערביים" והביע דאגה עמוקה מהמתרחש בימים אלה בחברה הערבית מבחינת אחוזי התחלואה. "כמעט 50% מכלל החולים החדשים מדי יום הם מקרב החברה הערבית", ציין.

עאדל בדיר, ראש העיר כפר קאסם, הציג תכנית עבודה ופירט את המאמצים הגדולים שנעשים במקום על ידי צוות הקורונה בעיר.  בכפר קאסם היו ביום ו' 91 חולים פעילים, מתוכם 70 נדבקו כיוון שהשתתפו בחתונה רבת משתתפים שהתקיימה בעיר. בדיר ביקש לסייע לו בתקציבים "כדי להמשיך ולנהל את המלחמה בקורונה". כמו כן דרש להטיל סגר לילי על העיר כדי למנוע התקהלויות וחתונות ואירועים המוניים אחרים.

בסוף השבוע נמסר בחדשות ערוץ 12 שפרופ' אש אמור להישאר בתפקיד שלושה חודשים משום שיש לו התחייבות ללמד בסמסטר השני באוניברסיטת אריאל. עדיין לא ברור אם משרד הבריאות מחפש כבר מי שייכנס לתפקיד זה במקומו.

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  כפר קאסם,  קורונה,  עאדל בדיר,  בדיקת קורונה
תגובות