COVID-19 עולמי

אישור חירום של ה-FDA לקוקטייל הנוגדנים לקורונה של "אלי לילי"

התרופה Bamlanivimab, שבשימוש בה נראתה הפחתה בביקורים במלר"ד ובאשפוזים, מיועדת לטיפול בחולי קורונה בביתם, בתוך עשרה ימים מהופעת תסמיני המחלה

תרופה לקורונה. אילוסטרציה

ה-FDA העניק אישור חירום דחוף למתן התרופה החדישה Bamlanivimab של חברת אלי לילי האמריקאית לשם טיפול בחולי קורונה. כך דיווחו הבוקר (ג') כלי התקשורת בארה"ב.

התכשיר שאושר הוא קוקטייל של שני נוגדנים. התרופה כבר ניתנה למושל לשעבר של ניו ג'רזי, כריס כריסטי שנדבק בקורונה.

האישור ניתן לשם טיפול בנדבקי קורונה מאומתים חדשים אבל לא אושר עדיין כטיפול למאושפזים. כמו כן הוא מיועד לבני 12 ומעלה שנמצאו חיוביים לנגיף בבדיקה ורופאים העריכו שהם בסיכון לפתח מחלה קשה או להגיע לאשפוז בתוך פרק זמן קצר. כמו כן, האישור הוא לבני 65 ומעלה עם השמנת יתר לאחר שחולים הראו כי הטיפול הזה היטיב עם מצבם.

המיוחד בתרופה החדישה הזאת הוא בכך שיש לתת אותה לחולה מהר ככל האפשר, לאחר קבלת תוצאה חיובית של הבדיקה ובתוך עשרה ימים מהופעת תסמיני המחלה.

החברה הודיעה בחודש שעבר כי חתמה על הסכם עם הממשל על סך 375 מיליון דולר לספק יותר מ-300 אלף מנות מהתרופה בארה"ב ולגורמי ממשל בעדיפות ראשונה. כמו כן יש כוונה לספק את התרופה לדיירי בתי אבות ולצוותים רפואיים שעקב עבודתם נחשפים לנגיף.

הטיפול באמצעות התכשיר החדיש הראה הפחתה בביקורים במלר"ד וכן באשפוזים. הוא פותח יחד עם חברת הביוטכנולוגיה הקנדית AbCellera Biologics.

תכשירים נוספים לטיפול בקורונה שקיבלו אישורי רגולטור דחופים כוללים שימוש בפלזמה שמקורה בחולי קורונה שהחלימו וגופם ייצר נוגדנים יעילים ומרכיבים במערכת החיסונית וכן התרופה האנטי ויראלית רמדסביר של חברת גיליאד.

"ניו יורק טיימס" מסר כי במידה מסוימת התרופה של "אלי לילי" דומה לזו שקיבל הנשיא טראמפ – תכשיר של חברת Regeneron, בעת שאושפז עם קורונה בתחילת אוקטובר.

עד סוף השנה מסוגלת "אלי לילי", לפי הודעתה, לספק טיפול חדשני זה עבור 1.2 מיליון חולים, אלא שבמצב התחלואה הנוכחי בארה"ב, מדובר בכמות תכשירים לא מספקת משום שבשבועות האחרונים הממוצע היומי של נדבקי קורונה חדשים במדינה זאת הוא סביב 120 אלף.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מי שנחשב למומחה מס' 1 בארה"ב למחלות זיהומיות ויועץ הבית הלבן במאבק במגיפת הקורונה, אמר אמש כי "תרופות המבוססות על נוגדנים הן גשר לקראת תרכיב חיסון".

לפי דיווח של סוכנות החדשות בלומברג, חברות נוספות שמפתחות תרופות מבוססות נוגדנים עבור חולי קורונה הן "אסטרה זנקה" ו-GSK בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה Vir.

נושאים קשורים:  אלי לילי,  תרופה לקורונה,  אישור חירום,  FDA,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות