COVID-19 בישראל

ראש שירותי בריאות הציבור מזהירה: חשש לסגר שלישי בעוד חודש

ד"ר שרון אלרעי פרייס טוענת: קבינט הקורונה ממשיך לקבל החלטות בניגוד להמלצות משרד הבריאות – "אם תימשך הפתיחה הבלתי מרוסנת של המשק, נגיע לסגר נוסף"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס. "ההודעה של ד"ר אלרעי פרייס רוויה בהשמצות שקריות על התובעים", צילום: "הכללית"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הזהירה הבוקר (א') בראיון לכאן רשת ב' כי ישראל עלולה להיכנס לסגר שלישי בעוד כחודש, "אם תימשך הפתיחה הבלתי מרוסנת של המשק", כהגדרתה.

עוד אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "אם ההתקהלויות יימשכו ואם הקבינט ימשיך לקבל החלטות בניגוד להמלצות משרד הבריאות, זה בהחלט יכול להוביל למצב שהמגיפה תצא משליטה".

ד"ר אלרעי-פרייס אמרה כי במשרד הבריאות עולה החשש שפתיחת חנויות הרחוב מהיום, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה שנתקבלה בשבוע שעבר, "תביא לעלייה בתחלואה. מקדם ההדבקה (R) המעיד כמה אנשים מדביק כל חולה בממוצע עולה בימים אלה בקצב מאוד מהיר, לא רק במגזר כזה או אחר אלא בכל המגזרים. במגזר הכללי הוא כבר הגיע ל-1".

בחודש שעבר קבע קבינט הקורונה שהתנאי למעבר שלב במתווה היציאה ההדרגתית מהסגר הוא שמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8. ד"ר אלרעי פרייס שנשאלה אם משרד הבריאות "התקפל" בפני הדרג הפוליטי, השיבה: "אנחנו התנגדנו לפתיחת חנויות הרחוב במועד הזה משום שהמהלך שוחק כמה עקרונות בסיסיים במתווה היציאה מהסגר כפי שמשרד הבריאות הציג אותו לשרים.

"בנוסף למקדם ההדבקה", אמרה, "נשחק כאן גם העיקרון לפיו לא עוברים משלב לשלב עד שלא חלפו שבועיים. לא מוסיפים עוד הקלות בלי להבין מה הביאה הקלה בשלב קודם".

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  סגר,  קורונה,  מקדם הדבקה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.11.2020, 08:11

זה לא חשש. זו האסטרטגיה שהממשלה החליטה במודע לנקוט בה (אקורדאון). סוגרים, תחלואה יורדת, ואז פותחים תחלואה עולה וחוזר חלילה.