COVID-19 בישראל

גמזו בביקור בכפר ברטעה: התחלואה עלולה להתפזר בין הרשות לישראל

אולמות אירועים בצד הפלשתיני של הכפר מהווים מוקדי סיכון להתפשטות הנגיף לחלק הישראלי של היישוב

פרופ' גמזו ואיימן סיף בנקודת מפגש מזרח ומערב ברטעה

פרופ' רוני גמזו ומחליפו בתפקיד הממונה על הקורונה, פרופ' נחמן אש, יחד עם ראש מטה הקורונה בחברה הערבית, איימן סיף, ביקרו אתמול (שבת) בכפר ברטעה על מנת לראות מקרוב את המצב ביישוב זה שחלקו נמצא בתחום ישראל וחלקו משויך לרשות הפלשתינית, כאשר התושבים נעים בין שני חלקי היישוב בחופשיות.

בביקור נמסר שבצד הפלשתיני פועלים אולמות אירועים ואלה מהווים "מוקדי סיכון להתפשטות הנגיף גם לחלק הישראלי של היישוב.  בעקבות דרישה שהציגו התושבים הישראלים בכפר הערבי הוסבו חללים סגורים לאולמות ולאירועים בשטחים פתוחים ונסללו דרכי גישה למתחמים אלה שגודרו.

פרופ' גמזו שב והתריע באוזני ראש הכפר: "אסור לקיים חתונות. מתחייבת עבודה עם המשטרה  וצה"ל כדי לאכוף זאת. אסור לחשוב שאנחנו בימים רגילים. צריך למצוא לבעיה מקומית מיוחדת זאת פתרון. על תושבי הכפר לעשות הרבה יותר בדיקות, לפעול גם יחד עם ראש הצד הפלשתיני. אם לא ייעשה כל זאת - התחלואה תתפזר".

פרופ' גמזו ופרופ' אש ביקרו גם בכפר קרע שבוואדי ערה שגם בו ניכרת עלייה מתמדת בתחלואה ועדיין קיים קושי לבלום את התפשטות הנגיף.

בהתייחסו לפתיחת מערכת החינוך ולהחלטה שכל צוותי ההוראה יחויבו בבדיקות, אמר פרופ' גמזו: "אני לא יכול לחייב זאת בחוק – רק מהיבט מוסרי. אני אומר לכל מורה, סייעת או גננת: אין זה מוסרי בעיני שלא ללכת לבצע בדיקות קורונה ואחר כך להיות בכיתה מול תלמידים. יש מספיק ערכות בדיקה. יש 70 אלף אנשי הוראה - עליהם ללכת להיבדק. זו פעולה פשוטה שמחייבת את כולם". עם זאת הוסיף כי הנושא נמצא בבדיקה אצל יועצים משפטיים כדי שניתן יהיה להורות על חובת הבדיקות.

נושאים קשורים:  הרשות הפלשתינית,  כפר ברטעה,  פרופ' רוני גמזו,  כפר קרע,  מגזר ערבי,  19-COVID,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.11.2020, 15:37

חפשו בחדשות את ההקלטה מהמפגש, תראו כמה חסר לאיש נתונים בסיסיים על המגזר.
כמובן שבכתבה מטעם הדוברות של משרד הבריאות זה לא יופיע.