מחקרים COVID-19

נא להשתעל: בדיקת הסאונד שתגלה אם נדבקתם בקורונה

במעבדת MIT פותח אלגוריתם המסוגל להבחין ברמת דיוק של מעל 98% אם אדם נדבק בנגיף הקורונה על פי צליל השיעול שלו

שיעול, מגיפת הקורונה. אילוסטרציה

אלגוריתם שפותח במעבדת בינה מלאכותית ב-MIT מסוגל לזהות ברמת דיוק גבוהה מאוד אדם שנדבק בנגיף הקורונה על פי צליל השיעול שלו. רמת הדיוק מגיעה ל-98.5% בקרב מי שנמצאו חיוביים לנגיף בבדיקה רגילה ועד כדי 100% בקרב מי שאין לו תסמינים כלשהם.

דיווח על הפיתוח פורסם השבוע בכתב העת IEEE להנדסה רפואית וביולוגיה, ולפיו, ההבדלים בצליל שמשמיע בעת שיעול אדם שנדבק בנגיף קורונה לעומת מי שהוא א-סימפטומטי הם כה ייחודיים שאוזן אדם איננה מסוגלת להבחין בהם, בעוד שהאלגוריתם בעל הרגישות הגבוהה הצליח בכך.

לפיתוח הזה יש שימוש פרקטי כמו למשל לצורך בדיקות סריקה של עובדים במקומות עבודה, בכניסה לבתי ספר, לאוניברסיטאות, למקומות ציבוריים, לאמצעי תחבורה ציבורית או לבריכות.

לא רק מעבדת MIT האמריקאית שוקדת על הנושא הזה. גם במכוני מחקר ואקדמיה נוספים, לרבות אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית ואוניברסיטת קרנגי מלון האמריקאית. המיוחד בפיתוח של MIT שהוא התבסס על הקלטת קולות של דגימות שיעול שנאספו מ-70 אלף בני אדם. 2,500 מהם נמצאו חיוביים לנגיף בבדיקות רפואיות.

במאי דיווח הצוות מקיימברידג' כי בנה אלגוריתם דומה אבל הוא השיג רמת דיוק של 80% והתבסס על דגימות שנלקחו מ-479 אנשים בלבד. הוקלטו גם קולות נשימה ולא רק שיעולים. עתה מרחיב הצוות הבריטי את המדגם להקלטת 30 אלף איש.

נושאים קשורים:  שיעול,  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  MIT,  בדיקת קורונה
תגובות