קורונה בישראל

חברי צוות "מגן ישראל" בראשות פרופ' גמזו איימו להתפטר

שלושה יועצים לפרויקטור הקורונה איימו לעזוב את תפקידם בעקבות פתיחת מוסדות החינוך החרדיים בניגוד להנחיות | פרופ' גמזו הזהיר: פתיחת תלמודי התורה עלולה לפגוע באמון הציבור כולו

פרופ' רוני גמזו. "סיכויי ההדבקה אצל ילדים עולים יחד עם הגיל". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לפחות שלושה חברי צוות "מגן ישראל", המייעצים לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, איימו לעזוב את תפקידם בעקבות "הפתיחה הפיראטית" של מוסדות החינוך החרדיים בניגוד להנחיות. כך דווחה אמש (א') קרן מרציאנו בחדשות ערוץ 12 עוד נמסר כי פרופ' גמזו מנסה להניא אותם מהמהלך. לא ברור אם הצליח לשכנע את השלושה שלא להתפטר.

בדיווח נמסר כי "בישיבות פנימיות שקיים צוות היועצים, אמר פרופ' גמזו שפתיחת תלמודי התורה עלולה לגרום לריסוק אמון הציבור במתווה היציאה מהסגר".

חברי צוותו של גמזו וגם מומחי בריאות אחרים סבורים, כך על פי הדיווח, ש"אסור בשום אופן לדון בכל מתווה של הגדלת ההתקהלויות ובמתווים נוספים להגדלת מספר המשתתפים בחתונות בשלבים הבאים של היציאה ההדרגתית מהסגר. הבוקר נמסר עדיין שישיבת קבינט הקורונה שמנהל ראש הממשלה תתקיים רק מחר אבל פרופ' גמזו "חושב שצריך להקדים את הישיבה הזאת כדי לדון בה על המצב במערכת החינוך החרדית ובמיוחד בתלמודי התורה והישיבות".

אמש, כך דווח, "הועבר מסר מהשרים לבכירי הרבנים החרדים  שעליהם להשתלט על המצב. "אם לא – קיים סיכון שלא נסכים לפתיחת הישיבות ביום שלישי (מחר)". למגזר החרדי הועברה הודעה כי מותרת פתיחת גני הילדים לגילאי 0 עד 6, אבל אסורה פתיחת מוסדות החינוך לגילאים הבוגרים יותר. חל איסור מוחלט לפתוח כל מוסד חינוכי לילדים מעל גיל שש שלא בתנאי פנימיה.

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  מגן ישראל,  תלמודי תורה,  מגזר חרדי,  חדשות,  קורונה,  סגר,  הנחיות לציבור
תגובות
19.10.2020, 15:26

אמר פרופ' גמזו שפתיחת תלמודי התורה עלולה לגרום לריסוק אמון הציבור במתווה היציאה מהסגר".
ממש חבל כי לציבור עד עכשיו היה אמון מלא באופן קבלת ההחלטות ומקבלי ההחלטות
הם ממש שיות תמימות כל הבכירים שעושים מה שבא להם ולנו אומרים כל הזמן מה לעשות

אנונימי/ת
19.10.2020, 15:28

גמזו הביתה, יחד עם שלושת הגמדים

אנונימי/ת
20.10.2020, 11:43

מה ערכן של עצות חכמים, אם כסילים שולטים במדינה אין דין ואין דיין וכל דאלים גבר??