חדשות

התפרצות עכברת בישראל: 50 מקרים חדשים של המחלה

חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות העלתה שהחשיפה לעכברת אירעה בנחלי הצפון - הציבור מתבקש להימנע מכניסה לנחלים

חזיר בר. מעביר את מחלת העכברת במקורות מים

משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודיעו לפני זמן קצר כי במשרד הבריאות התקבלו דיווחים על כ-50 מקרים של אנשים (מאומתים או חשודים) שחלו בעכברת, חלק ניכר מהם לאחר שביקרו בנחלים בצפון.

כזכור, בקיץ 2018 אירעה התפרצות של מחלת העכברת בישראל והתחלואה בה נקשרה לתיירות במקורות מים שבהם היו הפרשות של בעלי חיים. עכברת היא מחלה זיהומית המכונה לפטוספירוזיס. היא מועברת לבני אדם מבעלי חיים. יש יותר ממיליון מקרי תחלואה במחלה זו בעולם מדי שנה, בעיקר במדינות עולם שלישי. המחלה נמצאת אצל חלק מבעלי החיים שמפרישים את החיידק דרך השתן. בעלי החיים העיקריים שמפיצים את המחלה הם מכרסמים ובעיקר עכברים, ומכאן שמה. גם פרות וכלבים יכולים להפיץ את המחלה.

מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו עתה עולה שהחשיפה היתה בנחלים הבאים: שניר (חצבני), ירדן, ג'ילבון, חרמון (בניאס), כזיב, זאכי, זויתן, עמוד התחתון, בצת, תבור ועמיקם.

ממשרד הבריאות נמסר כי נתוני התחלואה, ביחד עם הנתונים הסביבתיים - חריגות בדיגום במים והימצאות בקר בנחלים - מחייבים נקיטת צעדים למניעת המשך התחלואה. בהתאם לכך, ההמלצה לציבור היא להימנע מלהיכנס לנחלים בצפון בעת הזו ועד להודעה חדשה.

תסמיני מחלת העכברת הם: חום, כאב ראש, חולשה, כאב שרירים, כאב גב, בעיות במערכת העיכול, עייפות ותשישות. פעמים רבות התסמינים מזכירים שפעת. רק בחלק קטן מהחולים המחלה עלולה להסתבך ולגרום לאי ספיקת כליות, לפגיעה בכבד ולדלקת קרום המוח. על פי רוב, התסמינים מופיעים בין שבוע לשבועיים לאחר החשיפה לחיידק. אולם במקרים חריגים התסמינים יופיעו לאחר שלושה ימים או אף שלושה שבועות.

נושאים קשורים:  עכברת,  בקר,  חזירי בר,  חדשות,  נחלים בגולן,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
13.10.2020, 15:13

לפחות משהו שהוא לא קורונה....
רענון