קורונה בישראל

ב"איכילוב" לא יקלטו חולי קורונה סיעודיים בגלל עומס במחלקות

במרכז הרפואי בתל אביב מתלוננים על הקושי בוויסות חולים ונאלצים להמשיך לאשפז מטופלים סיעודיים שאינם זקוקים לאשפוז כיוון שלא נמצאו מסגרות אחרות עבורם

צוות רפואי מוביל מאושפז בבית החולים איכילוב. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90.

בית החולים איכילוב בתל אביב הודיע אתמול (ב') למשרד הבריאות כי לא יקלוט עוד חולי קורונה סיעודיים עקב עומס במחלקות המטפלות בנדבקים בנגיף. כך מדווח הבוקר (ג') עידו אפרתי ב"הארץ".

בדיווח נמסר כי "העומס נוצר כיוון שלא נמצאו מסגרות מתאימות לשחרר אליהן 25 חולים סיעודיים שאינם זקוקים לאשפוז ועדיין מטופלים בבית החולים". עוד דווח כי "איכילוב" וגם בתי חולים אחרים ממשיכים להתריע על בעיה מערכתית בוויסות עומס החולים. בחלק מבתי החולים האחרים בארץ מספר המטופלים נמוך בהרבה וניתן להעביר אליהם חולים רבים ממוסדות שסובלים מעומסים גבוהים.

תזכורת: לפני כשלושה שבועות הכריז משרד הבריאות על מבצע להעברת חולי קורונה מאושפזים מבתי חולים עמוסים לבתי חולים שבהם תפוסה נמוכה יותר, אלא שבאחרונה נשמעות טענות על קשיים ביישום המהלך. מקורות במשרד הבריאות, כך מדווח, אמרו שיש עדיין חוסר נכונות של בתי חולים שונים, בהם דווקא גדולים עם עומסים נמוכים יחסית, לקלוט מטופלים מבתי החולים האחרים.

נושאים קשורים:  איכילוב,  קורונה,  חולים סיעודיים,  חדשות
תגובות