דעות

אנחנו צריכים טיפול בהלם - תראו לנו לוויות ויתומים

כדי שהציבור יפנים את חומרת מגיפת הקורונה הוא צריך טיפול בהלם. תשדרו 20-15 הלוויות ביום, תעשו קלוז אפ על אלמנה בוכה ותראו לנו את הקריסה בבתי החולים

"קראנו ושמענו די והותר את המומחים והדוברים יורים נתונים. אנחנו צריכים דיווח מהשטח ללא מצגות, גרפים, טבלאות ודיונים באולפן". צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

אנחנו צריכים טיפול בהלם ואנחנו צריכים אותו מהר. נגמרו הימים, השבועות והחודשים שבהם ערב-ערב סיפרו לנו יודעי דבר על מה שהם רואים, על מה שהם חווים ועל מה שהם מעריכים שקורה במגיפת הקורונה. הגיע הזמן שהציבור יראה במו עיניו.

הוא צריך לראות לוויות כדי להאמין. שידור של 20-15 לוויות, יום אחרי יום, בבתי העלמין בכל הארץ; קלוז-אפ על ההורים שבוכים על בתם בת ה-26 שמתה מקורונה; ראיון עם נכד שפורץ בבכי קורע לב על סבא שלו, גיבור ישראל בן 90, שהיה בריא וחסון עד לפני שבועיים; כתבה על אשת הרב שנקרעת ביגון ועל חמשת בניה האומרים קדיש.

המתים מקורונה ומשפחותיהם הם אולי התקווה האחרונה להניע כאן את "האזרח הפשוט" להגן על עצמו, על הוריו ועל ילדיו מלהיות משפחה אבלה או חולים במצב קשה. במלחמות אחרות, אף הן רוויות בדם, הלוויות ששודרו ערב-ערב השפיעו באופן עמוק ודרמטי.

תַּרְאוּ לנו גם את הזקנה במיון, המונשמת באמצעים מיושנים כי מחלקת הקורונה קורסת. אנחנו צריכים לשמוע ישירות את דלית ואייל, מוחמד, מרי ועאישה, אחיות ואחים במחלקות, שכורעים תחת הנטל. הכניסו מצלמה נסתרת למחסנים ודווחו את מה שאתם רואים, כדי שנחליט בעצמנו אם אכן חסרים שני מיליון מנות חיסון לשפעת כשהחורף קרב.

תציפו את האתרים, העיתונים וערוצי הטלוויזיה באנשי השטח, אלה שמחדירים מטושים, שנוגעים בחולים, שעוצמים את עיני המתים.

קראנו ושמענו די והותר את המומחים והדוברים יורים נתונים. אנחנו צריכים דיווח מהשטח ללא מצגות, גרפים, טבלאות ודיונים באולפן. לא המספרים צריכים לדבר אלא האנשים שמאחורי הנתונים המבהילים.

עשו זאת במקצועיות ובאמינות וברגישות, תוך שמירה על עקרונות היסוד הנלמדים בכל חוג לתקשורת, אבל גם בנחישות הנדרשת מעיתונות מגויסת. לא מגויסת על ידי שלטון זה או אחר. אנחנו, הציבור, מבקשים לגייס אתכם עבורנו, כדי שתעזרו לנו להציל את עצמנו.

תנו למצלמה לספר את הסיפור האמיתי, באופן ישיר, ללא מתווכים. אנחנו צריכים לראות במו עינינו כדי להאמין.

הכותב הוא מומחה בתכניות מניעה בבריאות הציבור, מרצה ויועץ בנושא לארגוני האו"ם

(המאמר התפרסם לראשונה ב-ynet)

נושאים קשורים:  ד"ר ינון שנקר,  דעות,  חדשות,  קורונה,  מגיפת הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
01.10.2020, 08:46

אם למישהו היה איכפת מהמתים והמצב לא היה צריך להראות צילומי לוויות. הואיל והמתים לא מעניינים אף אחד גם צילומים לא יעזרו. האוכלוסיות שנדבקות וחולים הן בעיקר אוכלוסיות סגורות קהילתית בהן ידיעות על מות עוברות במהירות ועדיין לאף אחד לא איכפת.

אנונימי/ת
02.10.2020, 13:33

טיפול בהלם זו המסקנה המתבקשת מהתנהגות הציבור ובעקר ציבורים מסויימים שמבטלים את המגפה. מסכים.