קורונה בישראל

מאמצים בפיקוד העורף לבידוד מוסדי של תלמידי הישיבות

הערכה: ביישובים חרדיים רבים תיראה בימים הקרובים עלייה נוספת בתחלואה כתוצאה ישירה מאי שמירה על ההנחיות וההגבלות ביום כיפור

למידה בקפסולות בישיבת עטרת שלמה במודיעין. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

מימדי התחלואה בקורונה במגזר החרדי ממקדים אליהם הבוקר (ד') את עיקר תשומת הלב של כלי התקשורת. כמעט כולם מותחים ביקורת בדיווחיהם על הזלזול בהנחיות שמפגינים קהילות חרדיות שונות, ממשיכים להתקהל בהמוניהם, מתגודדים ללא מסיכות, אפילו מפגינים התרסה כנגד מקבלי ההחלטות כאשר מנהיגים במגזר זה לא מציגים דוגמה אישית בהתנהגותם, מתחכמים, מתעלמים מהנחיות ובכך מכשילים, במודע, את המאבק במגיפה.

חששות כבדים עולים לקראת חג הסוכות, בימי חול המועד ובעיקר לקראת אירועי שמחת תורה בסוף השבוע הראשון של אוקטובר, אז צפויות התקהלויות המוניות בהיקפים גדולים מאלה שנראו ביום כיפור. הערכה היא כי ביישובים חרדיים רבים תיראה בימים הקרובים עלייה תלולה נוספת בתחלואה כתוצאה ישירה מאי שמירה על ההנחיות וההגבלות ביום כיפור.

התחלואה ביישובים חרדיים מרכזיים נמצאת במגמת עלייה משמעותית כבר עתה. בשבוע האחרון, לפי נתוני משרד הבריאות (נכונים לאמש), אובחנו בירושלים 4,333 נדבקי קורונה חדשים, בבני ברק 2,4441, באשדוד (שבה יש שכונות חרדיות) 1,921, במודיעין עלית 1,137, בביתר עלית 796, בבית שמש 718 ובאלעד 696. לפי אותם נתונים, 25% מכל הנבדקים ביישובים החרדיים ובעיקר בגדולים שבהם נמצאו חיוביים לנגיף, בעוד שהשיעור הממוצע בכל הארץ כ-15% ובהשוואה בין המגזר החרדי לכללי מדובר בפי שלושה יותר חיוביים בקרב חרדים לעומת אחרים. לכך יש כמובן השפעה על כלל התושבים שבאים במגע כזה או אחר עם חרדים.

עיקר התחלואה במגזר החרדי בקרב צעירים בגילאי 24-17 ואלה עלולים להדביק מבוגרים מהם הבאים עימם במגע.

הבוקר נמסר כי פיקוד העורף ורבנים בקהילה החרדית ממשיכים לשתף פעולה כדי ליצור בידוד מוסדי - ישיבות סגורות לתלמידים נשאי קורונה וכך לבודדם מחבריהם שטרם נדבקו". 22 ישיבות פעלו במתכונת זו עד שלשום. הצבא סיפק להן מזון, הוצב מאבטח בכניסה לכל ישיבה כדי למנוע יציאת התלמידים ממנה וכן הוצבו מחיצות ונעשו בידודים בחדרים שבהם מתגוררים אברכים כדי שמאומתים לא יבואו במגע עם בריאים. חופשת בני הישיבות החרדיות תימשך עד 18 באוקטובר.

נושאים קשורים:  קורונה,  מגזר חרדי,  ישיבות,  שמחת תורה,  יום כיפור,  הגבלות,  הנחיות לציבור,  יישובים חרדיים,  חדשות
תגובות