קורונה עולמי

צפי: עד סוף שנת 2021 רק מחצית מהאוכלוסיה תתחסן לקורונה

כלכלנים מעריכים: החיסון לקורונה יגיע לשוק עד סוף 2020, אבל כושר ייצורו יאפשר לחסן מחצית מהאוכלוסיה בלבד ורק בסוף השנה הבאה

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

על פי הערכות של בכירים בעולם הבנקאות וההשקעות וביניהם סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי בבנק השוויצרי "לומברד אודייה", תרכיב החיסון לקורונה, כאשר יאושר לשימוש, יגיע לשוק עד סוף השנה, אבל כושר ייצורו יאפשר לחסן רק מחצית מהאוכלוסיה עד סוף 2021.

"הציפיות לתרכיב החיסון הן המפתח להמשך התחייה של המשק העולמי", אמר מונייה כפי שהוא מצוטט באתר לנושאים עסקיים "ביזפורטל". "רק החיסון יביא להתאוששות הכלכלית. עד שנוכל להגן על האוכלוסיות מפני הנגיף, עשירית מהפעילות הכלכלית העולמית, כולל ענפי התיירות, האירוח והבידור, לא תחזור למסלול הצמיחה שלפני המגיפה".

כיום נמצאים בשלבי פיתוח 243 תרכיבי חיסון שונים אבל כרגע רק עשרה מהם בשלבים מתקדמים יותר של הניסוי הקליני. לפי המועצה האמריקאית למדע ולבריאות, ברגע שניסוי קליני מגיע לשלב האחרון, הסיכוי שלו להצליח הוא 85%. לכן, יש המתנה לקבלת נתונים על תוצאות החיסונים במישור הטיפולי-מניעתי רק ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית.

הצפי הוא שרק לקראת סוף הרבעון הרביעי של 2020 יהיה תרכיב חיסון שיינתן תחילה לעובדי מערכות בבריאות ואחר כך לקשישים. תפוצה רחבה יותר צפויה עד אמצע השנה הבאה. כושר הייצור של חברות התרופות המייצרות את החיסונים יגיע לשמונה מיליארד מנות חיסון בשנת 2021, אבל גם אז ניתן יהיה לחסן רק קצת יותר ממחצית אוכלוסיית העולם.

הערכה אחרת של גורמי ההשקעות: נגיף הקורונה "כנראה איננו מסתגל למוטציות משמעותיות מסוכנות ובכך הוא שונה מנגיף השפעת העונתית, כך שניתן יהיה להשיג באמצעות תרכיב החיסון שיגיע לשוק עם רף יעילות גדול".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  כלכלה
תגובות
30.09.2020, 23:30

הנטייה להשוות כל העת בין שפעת לCOVID -19 , מעוררת תמיהה, משהו מאוד גס, מאוד לא מדעי, לא ברור.

01.10.2020, 13:57

דווקא מאד מדעי. וירוס הקורונה מפתח מעט מאד מוטציות עם הזמן (לפי דיווחים מוטציה אחת לחודש) וזה מגדיל מאד את הסיכוי שהחיסונים יהיו יעילים ואולי גם ארוכי טווח, לעומת וירוס השפעת שמשתנה כל הזמן ווירוס האיידס שלא הצליחו לפתח נגדו חיסון במשך 40 שנה

01.10.2020, 17:45

תחזית {לגזור ולשמור}: החיסון לקורונה לעולם לא יוכח כמציל-חיים-נטו במחקר אמיתי (מבוקר הקצאה אקראית מול זריקת סליין) וודאי לא אצל אנשים בסיכון גבוה, אבל הוא ימשיך להתקדם כי, כביכול, אין ברירה אחרת.

אנונימי/ת
01.10.2020, 18:18

שום חיסון לא ינוסה מול זריקת סליין אלא מול חיסון אחר או מול אגובנט. לכן ממילא לא ניתן יהיה להוכיח את מה שאתה אומר מבחינה מתודולוגית