שבוע הלב הבינלאומי

מהי השפעת סמגלוטייד על הסיכון לאירוע קרדיווסקולרי בחולי סוכרת?

אנליזה שהוצגה בכנס ה-EASD בחנה את "רווח" של שנות חיים חפות מאירוע קרדיווסקולרי בעקבות ההוספה של סמגלוטייד לטיפול סטנדרטי בחולי סוכרת בסיכון קרדיווסקולרי מוגבר. כמו כן נבחנה ירידה ממוצעת בסיכון הקרדיווסוקולרי על פני העשור

24.09.2020, 12:33
סוכרת ותרופות נוספות (אילוסטרציה)
תרופות לסוכרת ותרופות נוספות. צילום אילוסטרציה

האנליזה התבססה על הנתונים של שני מחקרי ה-CVOTsי(SUSTAIN 6 PIONEER 6) אשר בהם ניתן סמגלוטייד למטופלים בסיכון קרדיווסקולרי גבוה במקביל לטיפול הסטנדרטי.

באנליזה שהוצגה בכנס החוקרים מצאו כי הוספה של סמגלוטייד לטיפול סטנדרטי נקשרה להפחתה ממוצעת של כ-6.0% בסיכון קרדיווסקולרי על פני עשר שנים (רווח בר-סמך 95%: 1.9-10.0). עבור אוכלוסיית המטופלים עם מחלת כליות כרונית וללא מחלה קרדיווסוקולרית ידועה הודגמה ירידה ממוצעת של כ-8% בסיכון הקרדיווסקולרי על פני העשור.

בנוסף הודגם כי הוספת הטיפול בסמגלוטייד לטיפול הסטנדרטי תורגמה לתוספת ממוצעת של כ-1.7 שנות חיים החפות מאירוע קרדיווסקולרי (0.5-2.9 שנים).

הרווח הגודל ביותר מבחינת התוספת של שנות חיים ללא אירוע קרדיווסקולרי היה במטופלים עם מחלה קרדיווסקולרית ידועה והן בחולים צעירים יותר.

שיטה זו של ההסתכלות על התועלת הקרדיווסקולרית של תרופות יכולה לסייע בתקשורת מול מטופל ולסייע בהמחשת "הרווח" הצפוי לו בצורה ברורה ופשוטה.

מקור:

Sallar,N. et al.

נושאים קשורים:  שבוע הלב הבינלאומי,  סגמלוטייד,  מחלה קרדיווסקולרית,  סיכון קרדיווסקולרי,  מחקרים