קורונה בישראל

הרופאה הערביה שנקנסה בגלל הפרת בידוד: "זה מדיף ריח גזעני"

רופאת משפחה שנקנסה ב-5,000 שקל על הפרת בידוד טוענת: "המשטרה עיוותה את הפרטים שמסרתי ורוצה להוכיח שרופאים ערבים לא ממלאים אחרי ההנחיות"

שוטרים במחסומים במהלך הסגר. צילום: אוליביה פיטסי/ פלאש 90

ד"ר לינה קאסם חסאן, רופאה בת 42 מהישוב טמרה שבגליל, נקנסה שלשום (שבת) בסך של 5,000 שקל עקב הפרת בידוד. היא נבדקה במחסום בידוק שהציבו שוטרים מתחנת זבולון בכביש 79 בסמוך לקריית ביאליק. הרופאה נתבקשה למסור את פרטיה. במערכת המחשוב המשטרתית, המוזנת על ידי משרד הבריאות, צוין שהרופאה צריכה להימצא בבידוד בביתה. בעלה ישב לצידה ברכב.

אלא שד"ר קאסם חסאן הסבירה לכתבי כלי התקשורת באזור כי המשטרה עיוותה את פרטי המקרה. "משתמע מהודעת המשטרה כי 'רופאה לא אחראית מטמרה טיילה בקריות וחשפה את הציבור לסכנה'", אמרה ד"ר חסאן. "אלא שההודעה לתקשורת שפרסמה המשטרה לא התייחסה לגופו של עניין. הושמטו ממנה הפרטים החשובים האחרים על המקרה, שמראים שמדובר בסיטואציה קצת יותר מורכבת וממש לא כפי שהיא מתוארת בהודעת המשטרה".

ד"ר קאסם חסאן היא רופאת משפחה במרפאת קריית שמריהו של שירותי בריאות כללית בקריית ביאליק. "ב-9 בספטמבר", סיפרה, "הודיעו לי שאחד הילדים בגן של בתי נדבק בקורונה. בשל כך הגן נסגר והילדים הונחו להיכנס לבידוד עד 19 בספטמבר. למחרת, גם אני נכנסתי מרצון לבידוד כדי לטפל בבתי. דיווחתי על כך באתר משרד הבריאות תוך התחייבות להימנע באופן מוחלט מיציאה מהבית למעט לשם בדיקת קורונה בקריית ביאליק ביום שני שעבר.

"ביום רביעי תוצאות הבדיקות חזרו שליליות. מטעמי זהירות, גם בעלי החליט לערוך בדיקת קורונה. "הסעתי אותו למקום הבדיקה ביום שישי ב-08:00 כיוון שרשיון הנהיגה שלו איננו בתוקף בימים אלה וכדי למנוע ממנו לנסוע בין אנשים אחרים בתחבורה הציבורית, תוך התחשבות בבריאות הציבור. לאחר ביצוע הבדיקה, נסענו ישירות לביתנו שבטמרה ואז עצר אותנו שוטר סמוך למחסום.

"הסברתי לשוטר את המצב ואת האחריות שלקחתי על עצמי בעניין זה כרופאה. אמרתי לו שאני נמצאת בבידוד מרצון, לא נושאת את המחלה וזאת על פי הבדיקה. לא היינו איום על בריאות הציבור. למרות זאת, השוטר התעקש לרשום דו"ח על הפרת ההנחיות. אמרתי לו שאערער על ההחלטה".

עוד אמרה הרופאה לכתב "וואלה": "הפרסום המעוות הזה בא בהרמוניה עם קמפיין הממשלה להתנער מכשלונה. המשטרה עיוותה את הפרטים שמסרתי כדי לכסות על כשלונה לאכוף את ההוראות וזה מדיף ריח גזעני, כאילו להוכיח ש'אפילו רופאים ערבים אינם מקיימים את ההוראות'. מוטב היה שהשוטרים לא יהיו חירשים להקשר של המצב וילכו למלא את חובתם האמיתית לאכוף הפרות על אלה שתורמים בפועל להפצת המחלה, או במינימום לפרסם את התגובה המלאה שהוצגה בבירור עם השוטר".

נושאים קשורים:  בידוד,  קנס,  קורונה,  ד"ר לינה קאסם חסאן,  משטרת ישראל
תגובות
אנונימי/ת
21.09.2020, 10:57

ברגע שהחליטה להכניס עצמה לבידוד, חלה עליה חובת בידוד גם אם הבדיקה שלילית. יש כאן הפרה של ההנחיות. הקנס מוצדק ואין קשר לגזענות.
אנשים מצאו פטנט - בכל פעם שאין להם מה להגיד צועקים גזענות...

אנונימי/ת
21.09.2020, 17:59

מי ביקש ממנה להצהיר שהיא בבידוד?

אנונימי/ת
22.09.2020, 12:52

לא עשתה מאום רע. פעם הבאה שתסיע ברכבה את מר טופז לוק , יועץ הנאשם לענייני סושיאל וכך תהא פטורה מחובת בידוד ומכל חובה חוקית שהיא.