קורונה בישראל

הרופא הצבאי שזייף נתונים של חיילים בבה"ד 1 נדבק בנגיף קורונה

סגן ד"ר אור שבתאי, הרופא הצבאי בבה"ד 1 שנאלץ "לשפץ" נתונים בריאותיים של חיילים על מנת לקבל עבורם בדיקה לקורונה, נדבק בעצמו בנגיף | עד כה התגלו בבה"ד 1 יותר מ-80 חולים

חיילי צה"ל במגיפת הקורונה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

סגן ד"ר אור שבתאי, הרופא הצבאי בבה"ד 1 שסיפר כי נאלץ "לשפץ נתונים בריאותיים" של חיילים על מנת לקבל עבורם ערכות בדיקה לקורונה, נדבק בעצמו בנגיף. כך דווח אמש (ד') בחדשות ערוץ 13.

ד"ר שבתאי כתב ברשת חברתית כי "שיפץ" לחיילים את הקריטריונים רק משום שרצה למנוע את התפשטות הנגיף. עד כה, 80 חיילים מבית הספר לקצונה של צה"ל נדבקו ומאות הוכנסו לבידוד. ד"ר שבתאי סיפר שעשה זאת "משום שלא סיפקו לי את הכלים להתמודדות עם התפרצות הקורונה בבה"ד 1".

הוא כתב: "אם הבנתם את הסיפור של בה"ד 1 אז הבנתם את כל הסיפור של הכחשת הקורונה במדינת ישראל. בשבוע האחרון נשבר לנו. התחלנו 'לשפץ' חלק קטן מנתוני החיילים החשודים כמי שנדבקו בנגיף כדי שיתאימו לקריטריונים. כאשר החום של חשוד היה 37.7, הוא שודרג ל-38.3. כאשר הראה רק שיעול וכאב גרון, הוספנו חום. כשהיה רק חום, הוספנו שיעול, ורק אז הבדיקות אושרו. בתוך יומיים מצאנו שתי חולות ובתוך יומיים נוספים אותרו 40 חולים חדשים. הספירה רק תעלה".

עד כה התגלו בבה"ד 1 יותר מ-80 חולי קורונה. "התחושה היא", דיווח הכתב הצבאי אור הלר, "כי המצב בבית הספר לקצונה יצא משליטה, בעיקר בשל העובדה שגם הרופא הצבאי השני המשרת במקום נאלץ להיכנס לבידוד ובמקומו הובא רופא חיצוני.". בדיווח נמסר כי "בסך הכל ד"ר שבתאי חש בטוב, אולם סובל מכאב גרון וחום".

תגובת דובר צה"ל: "האירוע המתואר על ידי קצין הרפואה איננו מוכר למפקדי היחידה ולגורמי הרפואה הממונים ולא הובא לידיעתם הפער המתואר בכתוב. יחד עם זאת נקרא הקצין לשיחה עם מפקדיו לבירור הפרטים לעומקם. אי דיווח אמת איננו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. האירוע יתוחקר ליסודו".

נושאים קשורים:  קורונה,  חדשות,  בה"ד 1,  צה"ל,  בדיקת קורונה
תגובות