קורונה בישראל

1,817 תלמידים בישראל נדבקו בקורונה – כ-25 אלף שוהים בבידוד

נתונים שפרסם משרד החינוך לא מתייחסים למספר המורים שנדבקו וגם לא למקרי ההידבקויות החדשים של תלמידים ומורים לאחר 1 בספטמבר | קבינט הקורונה שוקל לסגור את כל מערכת החינוך עד לאחר החגים

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

"קיים חשש מעלייה בשיעורי ההדבקה בנגיף הקורונה במהלך תקופת החגים ואנחנו אוספים נתונים על מה שקורה במערכת החינוך: כמה תלמידים נמצאו מאומתים לנגיף וכמה מורים, ועם הנתונים הללו נגיע לדיון שאמור להתקיים מחר (ה') שבו יוחלט אם כל מערכת החינוך תושבת עד לאחר החגים", כך מסר אתמול (ג') פרופ' רוני גמזו בתדרוך לתקשורת.

הבוקר פרסם משרד החינוך את הנתונים הבאים על מספר התלמידים והמורים בכל הארץ ובערים האדומות שבהן תחלואת קורונה גבוהה. עד כה, 1,817 תלמידים נמצאו מאומתי קורונה - חלקם נדבקו לפני פתיחת שנת הלימודים או במסגרות אחרות, וכרבע מהם נדבקו בשבוע האחרון, מאז חידוש הלימודים כפי שציין כתב "דה מרקר" ליאור דטל.

24,780 תלמידים נמצאים בבידוד ולא מגיעים לבתי הספר ו-347 בתי ספר נסגרו - מתוכם 305 בערים האדומות, שמוסדות החינוך בהן נסגרו בכל מקרה החל מהיום. בנוסף, 1,021 גני ילדים נסגרו, מהם 871 ב"אדומים", לאחר שהתגלו בהם מורים, גננות או תלמידים שנמצאו חיוביים לנגיף.

במשרד החינוך מסרו כי הם נמנעו מלפרסם את הנתונים הללו במהלך כל השבוע כדי לדייק אותם, אך בסופו של דבר פרסמו נתונים חלקיים, הנתונים לא מתייחסים למספר המורים שנדבקו בקורונה וגם לא למקרי ההידבקויות החדשים של תלמידים ומורים לאחר 1 בספטמבר.

שר החינוך יואב גלנט התייחס לנתונים ואמר: "הם מעידים שמספר החולים במערכת החינוך נמוך כדי פי ארבעה משיעור החולים בכלל האוכלוסיה".

נושאים קשורים:  משרד החינוך,  קורונה,  תלמידים,  גני ילדים,  בתי ספר,  ערים אדומות,  תחלואת קורונה,  מערכת החינוך,  יואב גלנט,  חדשות
תגובות