חדשות

משרד הבריאות נדרש לקלוט רופאים עולים להתמחות

ועדת העלייה והקליטה בכנסת הורתה למשרד הבריאות לקלוט בשלושת החודשים הקרובים 23 רופאים מתמחים עולים חדשים ולהורות לבתי החולים להעדיף את העסקתם

רופאים מתמחים. אילוסטרציה

משרד הבריאות יידרש לקלוט בשלושת החודשים הקרובים לפחות 23 רופאים מתמחים שהם עולים חדשים. כך נמסר אתמול (ב') בדיון שקיימה ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, מסר: מתוך 7,808 רופאים מתמחים כיום בישראל, רק 636 (8%) מתוכם עולים חדשים. למשרדי הקליטה והבריאות מיועדים 70 תקנים להתמחות של רופאים-עולים חדשים. לפיכך, משרד הבריאות יידרש לקלוט בשלושת החודשים הקרובים 23 מתמחים שהם עולים חדשים ועליו להורות לבתי החולים ולמרכזים הרפואיים אחרים "להעדיף את העסקת העולים החדשים כרופאים מתמחים".

הוועדה הורתה שעד תחילת השבוע הבא (ב') על משרד הבריאות להודיע לה שכל 23 העולים הממתינים כרגע להתמחות אכן ייקלטו בעבודה עד סוף שנת 2020.

בדיון הביעה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הסכמה להגדיל את מספר התקנים לרופאים מתמחים המיועדים לעולים, אך הדגישה כי "רק חלק מהתקנים מיועדים למקצועות הנוגעים לטיפול בקורונה".

בעקבות דיון קודם בנושא זה, מסרה, פנה המשרד לבתי החולים והציע להם לקלוט רופאים עולים להתמחות, "אך זה תהליך מתמשך והמשרד איננו יכול לכפות העסקה כזאת על בתי החולים", אמרה ד"ר עזרא.

סגניתה שירה ארנון הוסיפה: "מאז הדיון הקודם נקלטו שבעה רופאים עולים". קלאודיה כ"ץ, מנהלת אגף התעסוקה במשרד הקליטה, ציינה שבעקבות הדיון הקודם פנה משרדה להנהלת שירותי בריאות כללית בבקשה שהקופה תקלוט מתמחים עולים. במהלך הדיון גם נמסר כי בשלוש השנים האחרונות עלו לארץ 741 רופאים אבל הם מועסקים על תקן של "לא-מומחה". "40 עולים חדשים מוכנים כבר לתחילת ההתמחות, אם יוקצו לשם כך התקנים הנדרשים", נמסר עוד בדיון.

נושאים קשורים:  רופאים עולים חדשים,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.09.2020, 11:51

עם כל הכבוד לעולים חדשים אין שום סיבה להעדיף אותם על רופאים ישראלים ששירתו בצבא עושים מילואים וכדומה.
במידה והם יקבלו תקנים על חשבון משרד הקליטה - ברוכים הבאים. במידה והתקנים הם על חשבוננו יתכבדו ויתמודדו על מקום להתמחות כמו כל רופא אחר.

אנונימי/ת
08.09.2020, 12:05

אפליה מתקנת היא לא דבר חדש. יש משרות (גם לרופאים מתמחים וגם לרופאים מומחים) שמיועדים לאוכלוסיה הערבית למשל. אז גם שם יש העדפה על חשבון רופאים ישראלים ששירתו בצבא ועושים מילואים.

אנונימי/ת
09.09.2020, 22:11

כרופאה ערביה אז א ידוע לי על אף תוכנית לאפליה מתקנת לציבור הערבי בתחום הרפואה (מומחים או מתמחים), אם ידועה לך תוכנית מסוימת כזו תציין בבקשה את שמה ומספר הרופאים הערבים שהועסקו דרכה עד כה.

אנונימי/ת
09.09.2020, 22:26

לא השתמשתי במילה תכנית, אפילו שגם זה קיים במסגרת גיוון תעסוקתי (לא רק לערבים, ולא רק לרופאים). יש מכרזים שמיועדים לאוכלוסיות מסוימות או שיש העדפה לאוכלוסיות מסוימות. (כמו שאמרתי, לא רק לרופאים , אלא בכלל).
כיוון שקשה לך להפעיל חיפוש של 10 שניות בגוגל, עשיתי עבורך את העבודה.
https://www.gov.il/he/departments/general/arabs_druze_circassians_tenders
ואם את מעוניינת במספרים - תפני בבקשה לנציבות שירות המדינה.