קורונה בישראל

איגוד בתי האבות: "המכרז לביצוע בדיקות קורונה לקשישים מסכן אותם"

יו"ר איגוד בתי האבות מצביע על פגמים במכרז שפרסם משרד הבריאות: "בגל הראשון, המדינה ניסתה לחסוך כסף ומנעה בדיקות בבתי האבות - בחירת הספק לא יכולה להיעשות רק משיקולים כספיים"

דיירי בית אבות בירושלים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

המכרז לביצוע בדיקות קורונה בבתי אבות ודיור מוגן סופג ביקורת קשה מיו"ר א.ב.א - איגוד בתי האבות, רוני עוזרי, שפנה אתמול במכתב דחוף לשרי הבריאות, הרווחה והשוויון החברתי וכן לאחראי על ניהול משבר הקורונה בבתי האבות פרופ' נמרוד מימון ולפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, בבקשה לעצור מיד את המכרז לעריכת בדיקות הקורונה בבתי האבות.

בפנייתו מתריע עוזרי מפני הסכנה לחיי הקשישים על רקע העובדה שהמכרז, שיוזם משרד הבריאות, מנוהל על בסיס קריטריון של מחיר ולא על בסיס קריטריון איכות. במכתבו הדגיש עוזרי: "לתדהמתנו גילינו כי על פי המכרז, תנאי האיכות היחיד לבחירת הספק הוא מי שיהיה בעל ההצעה הזולה ביותר וזאת ללא שום קריטריון איכות נוסף".

עוד כותב עוזרי כי "במכרז כבר חושב אומדן כספי לעלות ביצוע הדגימות וכי במידה שכל ההצעות שהוגשו למכרז מרעות עם המשרד לעומת האומדן, רשאית ועדת המכרזים לקבוע שכל המשתתפים יגישו הצעת מחיר חוזרת, משופרת".

עוזרי מבין מנוסח המכרז כי "נראה גם שקיימת מגמה לצמצם במספר הבדיקות שייעשו בבתי האבות ובדיור המוגן וזאת משיקולים כלכליים. אנו מקווים כי המדינה איננה חוזרת לימים האפלים של תחילת משבר הקורונה שבהם ניסתה לחסוך כסף ומשאבים ומנעה כליל בדיקות בבתי האבות ובבתי הדיור המוגן, תוך סיכון ישיר של חיי הקשישים".

כזכור, בגל הראשון של מגיפת הקורונה, שיעור גבוה מאוד של נדבקים בנגיף שהגיעו לאשפוז בבתי החולים ונפטרו היו מקרב אוכלוסיית דיירי בתי האבות.

במכתבו פונה עוזרי לשרים וקורא להם "להתערב מיידית לשם עצירת איוולת זו ולקבוע כי בחירת הספק תיעשה לא רק משיקולים כספיים אלא גם משיקולים איכותיים הלוקחים בחשבון חיי אדם".

נושאים קשורים:  רוני עוזרי,  ארגון א.ב.א,  בתי אבות,  מכרז משרד הבריאות,  פרופ' נמרוד מימון,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  קשישים,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות