קורונה בישראל

קבינט הקורונה אישר פה אחד: פתיחת שנת הלימודים נדחתה ביישובים האדומים

24 רשויות מקומיות סומנו כאזורים אדומים ופתיחת הלימודים בהן נדחתה | שר הבריאות אדלשטיין: "ההחלטה הזאת היא לבריאות הציבור ולא ענישה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקורו הבוקר בבית ספר באפרת. "צריך לחיות בצל הקורונה". צילום: משרד הבריאות

לאחר שצוות הרופאים המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הביע תמימות דעים שמוטב בשלב הזה לא להסתכן ולהימנע מפתיחת הלימודים ביישובים האדומים שבהם קיימת תחלואה גבוהה, הגיעו אמש (ב') השרים בקבינט הקורונה לסיכום שהלימודים ב-23 ישובים אדומים לא ייפתחו היום. הנושא ישוב וייבחן מחדש ביום חמישי, לאחר שלושה הימים הראשונים בשנת הלימודים החדשה שבהם יתקיימו הלימודים במתווים שונים בכל שאר היישובים והערים.

קבינט הקורונה אישר פה אחד כי ביישובים המסווגים "אזור אדום", פתיחת שנת הלימודים תידחה, למעט במסגרות החינוך המיוחד ונוער בסיכון. מוסדות אלה כוללים: בתי ספר יסודיים, על יסודיים, גני ילדים, צהרונים, קונסרבטוריונים ומרכזי העשרה למחוננים.

ביום חמישי צפוי להתקיים דיון נוסף בקבינט שבו ידונו בהגבלות נוספות על ערים אדומות. בהתאם לזאת, בערים שעליהן יוטלו הסגרים - לא ייפתחו הלימודים.

"השיקולים הבריאותיים מחייבים את מניעת פתיחתה של שנת הלימודים באזורים אדומים, ועל כן, נוכח דחיפות העניין, הוצע לעשות שימוש בסעיף בתקנות החירום שיכנסו לתוקף באופן מיידי", החליטו שרי הקבינט.

24 ישובים סומנו כאזורים אדומים והם: דלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, לקיה, בית ג'ן, מעלה עירון, עבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף; כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, ביתר עילית, כפר קנה, רכסים, נחל שורק, זמר.

שר הבריאות אדלשטיין, שביקר הבוקר בבתי ספר באפרת ובגוש עציון, התייחס לאי פתיחת הלימודים בבתי הספר ביישובים האדומים: "ההחלטה הזאת", אמר, "היא לבריאות הציבור ולא ענישה".

על פתיחת שנת הלימודים ביתר חלקי הארץ אמר: "זו הצלחה גדולה ששנת הלימודים נפתחה ב-95% מהיישובים בארץ. צריך לחיות בצל הקורונה. לא מקובלות עלי הגישות של 'אין קורונה' או של 'לסגור הכל'. קיבלנו החלטה לא פשוטה לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלו, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינוך ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו.

"צריך לחיות בצל הקורונה", אמר אדלשטיין, "לעשות הכל כדי לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורונה עדיין כאן. אפשר יהיה להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

עוד אמר שר הבריאות: "אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים ביישובים האדומים שהתכוננו ללכת היום לכיתות, אבל אני צריך להבהיר: קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה הזאת, היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה נועדה לבריאות הציבור. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  שנת הלימודים,  קורונה,  סגר,  ערים אדמות,  פרופ' רוני גמזו,  חדשות
תגובות