חדשות

הלם ואבל ב"פדה-פוריה": מנהל מערך הלב נפטר מדום לב בביתו

ד"ר דיאב ג'אנם, שנחשב לאחד הקרדיולוגים המוערכים בישראל, הלך לעולמו | מנהלת בית החולים ספדה לו: "כל חייו הוקדשו להצלת חיים. הידיעה על מותו של הרופא המצטיין טלטלה את כולנו"

ד"ר דיאב ג'אנם. מקצועי ואהוב על עמיתיו והמטופלים. צילום: דוברות פדה-פוריה

מנהל מערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה, ד"ר דיאב ג'אנם, נפטר ביום ו' בלילה מדום לב בביתו. ד"ר ג'אנם היה בן 57 והתגורר בכפר מג'אר, שם נולד. השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלווייתו נערכה אתמול (שבת) בכפרו.

הוא למד רפואה במסגרת העתודה האקדמאית ושירת תקופה ארוכה כרופא צבאי ביק"ל – יחידת הקישור של צה"ל ללבנון. בשנים האחרונות פעל לקידומה ולהרחבתה של היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים פוריה.

למרכז הרפואי פדה-פוריה הגיע ב-2002. מאז, במשך 18 שנה הפך לשם דבר בכל האזור, נחשב בין הקרדיולוגים המוערכים בקהילה הרפואית בישראל, טיפל באלפי חולים והציל חייהם של מטופלים רבים.

ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של בית החולים, ספדה לו: "כל חייו הוקדשו להצלת חיים. הוא היה רופא מצטיין, משכמו ומעלה, מקצועי, אנושי, מוערך מאוד, אהוב על עמיתיו והמטופלים, נעים הליכות וצנוע. הידיעה על מותו של ד"ר ג'אנם טלטלה את כולנו. זו אבידה עצומה לכל הצוות במרכז הרפואי ולמערך הלב. כולנו כואבים את כאבה העמוק של משפחתו".

ד"ר ארז און, מנהל חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, ועד לא מכבר מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה, הוסיף: "ד״ר דיאב ג׳אנם היה שילוב נדיר של רופא מעולה, חבר נפלא ואדם המסור למטופלים שלו ללא גבולות. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, הוא יחסר לכולנו״.

פרופ' עופר אמיר, שהיה מנהל מערך הלב לפניו ועתה משמש כמנהל המערך הקרדיולוגי ב"הדסה", אמר: "אם הייתי נתקע בלי מים במדבר, הייתי רוצה שד"ר ג'אנם יהיה לידי כחבר. אם הייתי סובל חלילה מבעיה בלב – הייתי רוצה שהוא יהיה הקרדיולוג שיטפל בי".

פרופ' שמי קרסו, מנהל היחידה לדימות בלתי פולשני, במערך הלב, נפרד ממנו בשם צוות מערך הלב: "המערך הקרדיולוגי איבד את ד״ר דיאב ג׳אנם, מנהיג, עמית וחבר. קרדיולוג שהציל חיי אנשים כדרך חיים. אנו מרכינים ראש באבל לזכרו. ד״ר ג׳אנם יחסר לנו מאוד".

"כל חייו הוקדשו להצלת חיים", ספד לו בכאב ויסאם עראידה, אח ביחידת טיפול נמרץ לב שעבד לצידו במחלקה. "הוא הציל אלפי חולים וצנתר אלפי חולים. אם היינו אוספים את כל האנשים שהוא הציל, היינו צריכים איצטדיון". עראידה סיפר כי ד"ר ג'אנם עמד ללכת לישון בשישי בערב, כשלקה לפתע בליבו. "קיבלתי טלפון מחברים והתברר שהיה לו אירוע לב ועושים לו החייאה. אבל גדול לכל העדה הדרוזית, לתושבי מג'אר ולכל תושבי הצפון".

נושאים קשורים:  ד"ר דיאב גאנם,  ד"ר הגר מזרחי,  פרופ' עופר אמיר,  חדשות,  קרדיולוגיה,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
01.09.2020, 07:16

הכרתי את דר גאנם שהושפזתי לכריואבלציה ב31/10/19 בפוריה רופא אנושי שנגש אליך בחום ורוגע ,מרגיע ומבין .חבל מאוד מאוד שאליהם לוקח אנשים שיכולים לתרום כל כך לאנושות אבדה גדולה . משתפת בצער המשפחה והמחלקה

01.09.2020, 18:59

الله يرحمة