קורונה בישראל

משרד הבריאות ביקש להעביר מידע על חולי קורונה למדינות זרות וסורב

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות סירב להעלות את הבקשה להצבעה: "המערכת האפידימיולוגית בארץ לא מתפקדת, יש בעיות שצריך לפתור כאן לפני שמתחילים להתעסק בחו"ל"

ח"כ חיים כץ. "נפעל לשיפור הרפואה בקהילה". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ, סירבה לאשר בקשה של משרד הבריאות לאפשר העברת מידע על חולי קורונה למדינות זרות וארגונים בינלאומיים לצורך ביצוע חקירות אפידמיולוגיות. המידע שביקש משרד הבריאות להעביר כולל את המיקום בו שהה החולה באותה מדינה בפרק הזמן שבו היה עלול להדביק אחרים במחלה, לרבות פרטי הושבתו באמצעי התחבורה שבו הגיע או שב לישראל וכן מידע מזהה שיאפשר יצירת קשר עם אנשים שבאו עימו במגע קרוב באותה מדינה.

משרד הבריאות ביקש להעביר את המידע במסגרת הסכמים דו צדדיים בין הרשויות בישראל למדינות או ארגונים, והדגיש כי ההעברה תותנה בהתחייבות שיעשה בו שימוש רק לצורך חקירות אפידימיולוגיות והוא לא יועבר לשום גורם אחר בתוך המדינה או הארגון או מחוצה לו.

ד"ר אהוד קלינר, סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסביר: "מדובר באותו היגיון שקיים בארץ. כשיש חקירה אפידמיולוגית, אנחנו רוצים לדעת איפה היה חולה ואת מי צריך לבודד. מדינות אחרות רוצות לעשות אותו הדבר ואם לא ניתן את המידע, אף אחד לא ייתן לנו. זה עלול להביא לסיכון של הציבור בישראל".

עו"ד אסתי ורהפטיג ממשרד הבריאות הוסיפה כי עד כה הועבר רק מידע אנונימי וזאת בכפוף להסכמה של החולה.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ סירב להעלות את הבקשה להצבעה ואמר: "נראה לי שמישהו כאן נסחף. למה אנחנו צריכים לתת את כל המידע הזה? אם הייתי בחו"ל, למה צריך שכל מדינות העולם ידעו איפה הייתי? ובכלל, המערכת בארץ לא מתפקדת טוב ולא חסר כאן בעיות שצריך לפתור לפני שמתחילים להתעסק בחו"ל. זה לא בוער לנו ולא מונע מאיתנו דבר נכון לעכשיו. מנסים לבנות פה בניין אבל לא בונים גג לפני שמצליחים להניח את הבלוקים".

נושאים קשורים:  ועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת,  משרד הבריאות,  חקירה אפידימיולוגית,  חדשות,  קורונה,  ח"כ חיים כץ
תגובות