קורונה עולמי

מומחים בארה"ב מזהירים: התמותה מקורונה תגבר בגלל סרבני עטיית מסיכות

צוות מחקר במכון למדדי בריאות בוושינגטון מזהיר: יותר מ-130 אלף אמריקאים עלולים למות מקורונה בשלושת החודשים הקרובים אם לא תוגבר האכיפה על עטיית מסיכות בכל רחבי ארה"ב

מגיפת הקורונה בארה"ב. אילוסטרציה

ארה"ב – מוקד תחלואת הקורונה הגדול ביותר בעולם – מתמודדת בימים אלה עם סרבנות גדלה והולכת של אזרחים לעטות מסיכה. צוות מחקר במכון למדדי בריאות (Institute for Health Metrics and Evaluation) באוניברסיטת המדינה בוושינגטון פרסם בסוף השבוע הערכת אזהרה, לפיה יותר מ-130 אלף אמריקאים עלולים למות מקורונה בשלושה החודשים הקרובים אם לא יוטלו באופן נוקשה וגורף בכל רחבי ארה"ב על ידי המנהיגות הפדרלית והמקומית אמצעים שיחייבו עטיית מסכות וקנסות כבדים על סרבני מסיכות.

"אם שיעור המשתמשים במסיכות יעלה מ-53% ל-95% מהציבור, ניתן יהיה להציל חיים של כמעט 70 אלף בני אדם. הכל תלוי במשמעת אזרחית", הודיע מנהל המחקר, ד"ר כריס מארי, בהופעות בתקשורת. לפי הערכת המכון, עד 1 בדצמבר עלולים למות בארה"ב כמעט 310 אלף בני אדם מקורונה. הערכה זאת גבוהה ב-15 אלף מהערכה קודמת שנעשתה רק לפני שבועיים.

הצוות ציין שיש אמנם ירידה בגידול יומי של מקרי קורונה חדשים בכל רחבי ארה"ב אבל יש עלייה בתמותה. השיעור השבועי של מתים הגיע כבר ל-1,000 ברציפות ב-24 הימים האחרונים, גם לפי נתוני ה-CDC. אלא שמנהל המרכז האמריקאי למניעת מחלות, ד"ר רוברט רדפילד, אמר כי הצפי הוא שהחל מהשבוע הבא תיראה ירידה. במדינות שונות במערב התיכון בארה"ב אין ירידה בתחלואה ועולה חשש לגל שלישי "שאנחנו לא רוצים אותו ועלינו למנוע אותו", אמר ד"ר רדפילד.

גם הוא הזהיר מפני החורף הקרוב ותחלואת שפעת וקורונה משולבת "כך שהחורף הקרוב עלול להיות אחד הקשים ביותר שידעה ארה"ב בשנים האחרונות".

נושאים קשורים:  ארה"ב,  עטיית מסיכה,  קורונה,  ה-CDC,  תחלואת חורף,  שפעת,  אכיפה,  חדשות,  מגיפת הקורונה
תגובות