קורונה בישראל

פרופ' רוני גמזו קורא לממשלה ולציבור להעניק תמיכה לצוותים הרפואיים

הממונה על המאבק בקורונה ממשיך להתנגד לסגר, שוקל להמליץ על מגבלות תנועה והתקהלויות בחגי תשרי ומדגיש: "עדיף להתמקד בבניית תשתיות ותהליכים במקביל להורדה איטית של התחלואה"

פרופ' רוני גמזו. "חנויות רחוב עם הגבלות זה מתווה יחסית בטוח". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, קרא לציבור ולמקבלי ההחלטות "להעניק תמיכה לאנשי הצוות הרפואי, כי לדבריהם הם זוכים עתה לפחות אהדה ותמיכה לעומת אלו שמהן נהנו בגל הקורונה הראשון. אני חושב שאני צריך לקבל את זה גם מהממשלה והציבור. זה ישב לי הרבה זמן על הלב. המסר הזה מיועד לכל אזרחי המדינה".

פרופ' גמזו התבטא כך אתמול (ג') בתדרוך לתקשורת שבו אמר כי הוא ממשיך לקדם את המתווה שלו ו"קרא לבנות תשתיות ולא ללכת לסגר". עם זאת, ציין שהוא "עלול לשקול הטלת מגבלות מסוימות בחגי תשרי, בהתאם לרמות התחלואה".

על התבטאותו בתחילת השבוע כאשר אמר ש"החברה הערבית עשתה פיגוע המוני בחג הקורבן", אמר אתמול פרופ' גמזו: "הכתובת היתה על הקיר. העברנו מסר: תיזהרו, תישמרו. חג הקורבן מתאפיין בארוחות, לא רק עם המשפחה הגרעינית. ניהול הקורונה הוא אירוע קהילתי ולכן הוא חייב להיות דרך הרשויות המקומיות, אז תפסיקו לנהל את הקורונה מירושלים. היא צריכה להיות מנוהלת דרך הקהילה.

"הסמכות שאני נותן לפיקוד העורף לנהל את הקורונה ביישובים מתחברת עם קטיעת שרשרת ההדבקה ועם מודל הרמזור. גם בחברה החרדית יש עמידה במקום (בכל הנוגע לשיעורי התחלואה) ובחברה הערבית יש קצת עלייה. אבל אני בטוח שבחברה הזו ובניהול המאוד נחוש שלה היא תוכל להוריד את התחלואה". עם זאת אמר: "לא הצלחתי עדיין לשלוט בתחלואה בחברה הערבית והחרדית ולהוריד אותה בצורה שמרגיעה אותי".

עוד הודיע גמזו ש"המשטרה תחל בימים הקרובים במבצע אכיפה נגד ההתקהלויות. נעשה עליית מדרגה".

לדבריו, "אי אפשר לצפות לירידה מהירה בתחלואה. זה אפשרי רק בסגר, אך (עד כה) הצלחתי לשכנע בדרכי וזו הדרך שאני מוביל. עדיף לבנות תשתיות ותהליכים במקביל להורדה איטית של התחלואה. אני מצטער שלא הצלחתי להוריד את התחלואה עוד יותר. יהיה צורך לחשוב על מגבלות (בחגי תשרי) ואני עלול להמליץ על מגבלות משמעותיות יותר בהתקהלות ובתנועה".

בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, אמר: "אני וגורמי מקצוע נוספים חוששים מהאפשרות שתלמידי כיתות ז'-י"ב יגיעו לבתי הספר. החלטה סופית תתקבל רק שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים".

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  סגר,  חגי תשרי,  מגזר חרדי,  מגזר ערבי,  תחלואה
תגובות