חדשות

מנכ"לית "מאוחדת": "הקופות הקטנות הן שק החבטות של הקופות הגדולות"

סיגל רגב רוזנברג קוראת למדינה להפחית את הרגולציה ולעודד יותר תחרות בין הקופות: "יש להגיע לגודל מינימלי של 20% בנתח השוק לכל קופה"

סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת. הודיעה על סיום הכהונה. צילום: דנה קופל

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, שסקרה הבוקר (ב') את פעילות הקופה בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, קראה למדינה להפחית את הרגולציה ולעודד יותר תחרות בין הקופות. עוד הדגישה שסל הבריאות נשחק בשנים האחרונות ב-18 מיליארד שקל.

"בשנים 2010-1995", אמרה רגב-רוזנברג, הושקעו כספים במערכת. מערכת הבריאות היא נושאת מטוסים וההשקעה בה לוקחת זמן. לכן, את התוצאה רואים היום בכל הקופות. אולם, מאז 2010 חלה שחיקה מצטברת בסל הבריאות בגובה 18 מיליארד שקל - זה כסף שנלקח מכל מערכת הבריאות".

עוד אמרה מנכ"לית "מאוחדת": "מה שמספרים לכם הכלכלנים של האוצר ובנק ישראל שהמדדים הם בסדר, זה פשוט לא נכון, הם בסדר-לכאורה: אמנם תמותת התינוקות נמוכה ותוחלת החיים גבוהה. אבל איזו תוחלת חיים זו? כמה סיעודיים מורכבים מבלים כיום את שנותיהם האחרונות כשהם מרותקים למיטה? כמה חולי סוכרת יש כיום בישראל? כמה קטיעות גפיים יש? אין היום מדדים ברורים להערכת מצבה של מערכת הבריאות. אם לא נבנה כאלה, נמשיך להאריך את החיים לאנשים כדי שישכבו שנים ארוכות במיטותיהם".

לדבריה, "גם כסף פרטי לא קונה היום בריאות. אפשר להקדים תור או לבחור רופא אבל בסוף מגיעים לרוב לבית חולים ציבורי והמערכת הציבורית היא זו שצריכה לתת מענה".

בהתייחסה לתחרות בין הקופות, אמרה מנכ"לית "מאוחדת": "אנחנו קופה עם אוכלוסיה צעירה, יש הרבה משפחות ברוכות ילדים. לכן, כל הקופות מחפשות את המבוטחים שלנו ושיעור העוזבים את 'מאוחדת' כיום הוא גבוה יחסית בהשוואה לכלל הקופות. לפי סקרים, 33% מהלקוחות שלנו מקבלים שלוש פעמים בשנה שיחות שנועדו להעביר אותם לקופה אחרת. נותנים להם רצף לביטוחים משלימים, סיעודיים, בכל מצב רפואי - רק שיעברו.

"כניסה של קופה חדשה לאזור משפרת לכולם את השירות וכל ישוב אכן מרוויח. אנחנו נכנסים כל הזמן ליישובים חדשים כדי להגדיל את נתח השוק, אבל כל אחת מהכניסות עולה לנו בדם, יזע ודמעות. בפריפריה יש לנו לפעמים 400-300 מבוטחים ביישוב. במקום לתת כסף לקופות חדשות שנכנסות, המדינה נותנת ל'כללית' תוספת על נוכחות בפריפריה. למה? הכסף הזה הרי לא הולך לשם אלא לירושלים ותל אביב".

רגב רוזנבלום טענה כי "הקופות הקטנות משמשות שק חבטות עבור הגדולות. לוקחים לנו רופאים ומקשים עלינו בכל דרך אפשרית ולכך נוספת גם הרגולציה שמעודדת דו-אופול של שתי הקופות הגדולות. לא מאפשרים לנו גמישות כדי להתנהל כמו שאנחנו רואים לנכון. אז, או שתסגרו את הקופות הקטנות, או שתחליטו שבתוך חמש שנים מגיעים לגודל מינימלי של 20% בנתח השוק לכל קופה ותנו לקופות גמישות וחופש לסגור את הפערים".

נושאים קשורים:  סיגל רגב רוזנברג,  תחרות בין הקופות,  חדשות,  תוחלת חיים,  קופת החולים מאוחדת
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2020, 19:35

אין פלא שמבוטחים עוזבים את מאוחדת. הם הולכים בעקבות הרופאים שמעדיפים לעבוד בקופה אשר יותר מכבדת את רופאיה

אנונימי/ת
17.08.2020, 19:39

בסוף דבריה היא הציעה דבר נכון - לסגור את הקופות הקטנות. אין שום סיבה לכפילות הזאת. פשוט בזבוז.

אנונימי/ת
17.08.2020, 20:02

אמרה או שתסגרו
אז עדיף שתסגרו.....

אנונימי/ת
20.08.2020, 21:32

כל הקופות ה"קטנות" עושות קופה על גבה של הכללית שנושאת בעיקר העול , 70% מהקשישים הם אצלה , 70% מהחולים האונקולוגיים הם אצלה. ה"קטנות" ובעיקר מכבי עושות קרים סקימינג , עם כל היפים והיפות , הנכונים והנכונות שבאים ( כל רבעון!!! יש להקפיד על בדיקה כל 3 חודשים...זה שומר על הבריאות). אבל תנסה להיות בן 70 ולעבור לרופא עצמאי של קופה " קטנה" באיזור שלך!!! יחסמו אותך... לא תצליח להגיע לרופא. יעשו לך הצגות. את הקופות כולן זה לא ממש מעניין. הן גם לא משלמות לרופאים עבור טיפול בקשישים. ולכן גם לרופאים אין ממש עניין ( למעט מטופלים ש" הזקנו" לרופא תוך 20 שנות פעילותו

אנונימי/ת
21.08.2020, 00:17

גונבים לכם צעירים ובריאים , בטח , כי את הקשישים וחולים כרוניים אין לכם . תאמינו לי אם תתחילו להיכנס לאיזורים שיש שם חולים כרוניים וקשישים , יהיה לכם 20% מאוכלוסייה . אבל אתם רוצים שלכם יהיו רק צעירים וקופות יקבלו את הקשישים וכרוניים . וכאן משרד הבריאות באמת מפספס משהו . צריך להגביר בצורה דרמטית תגמול עבור חולים כרוניים , קשים , אונקולוגיים , ולעודד קופות הקטנות לטפל באוכלוסייה חולה ולא רק לגזור קופונים מאנשים בריאים וצעירים .