קורונה בישראל

תלונות על אי סדרים בתרומות שהועברו ל"וולפסון" לצורך מאבק בקורונה

עמותת ידידי בית החולים: "המטרות להן מייעדת הנהלת בית החולים את הכספים אינן קרובות לנושאי הקורונה כלל וכלל"

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד מבקר המדינה חוקרים תלונות על אי סדרים בכספי תרומות שהועברו למרכז הרפואי-ממשלתי וולפסון בחולון באמצעות עמותת ידידי בית החולים. כך מדווח הבוקר (ב') רן רזניק ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, נחקרת בין השאר גם תלונה הנוגעת לתרומות שגויסו למאבק בקורונה. עמותת הידידים פנתה בחודש מארס, עם תחילת המגיפה, לקרנות פילנתרופיות לקבלת תרומת חירום בהיקף של כמיליון שקל מכל קרן לרכישת ציוד רפואי לאגפי הבידוד החדשים, כולל מכשירי החייאה, הנשמה ואקמו.

על פי התלונה של מנכ"לית עמותת ידידי בית החולים, "ראשי העמותה והנהלת בית החולים פועלים לאחד תרומות ייעודיות אלו בהיקפים של מיליוני שקלים ולהעבירן באופן מרוכז לקופת בית החולים". אולם, "המטרות להן מייעדת הנהלת בית החולים את הכספים אינן קרובות לנושאי הקורונה כלל וכלל", נאמר בדיווח. בין הגורמים שתרמו: בנק, חברה מסחרית, קרנות מוכרות נוספות בארץ ותורמים פרטיים.

בדיווח נמסר כי "התלונות נחקרות במקביל בחטיבת בתי החולים במשרד הבריאות, ברשות התאגידים של רשם העמותות במשרד המשפטים, בנציבות שירות המדינה, מבקר המדינה ומבקר הפנים של בית החולים".

בתגובה מסרה עמותת ידידי בית החולים שכל הפעולות שלה מתבצעות על פי חוק והאתיקה.

נושאים קשורים:  קורונה,  תרומות,  חדשות,  מבקר המדינה,  עמותות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2020, 19:19

שיעזוב נא אדון רזניק את בית החולים וולפסון בשקט ושיתן לו לנסות לפרוח ולשגשג כפי שאלפי אנשי הצוות שלו מנסים לעשות יומיום .
כל הכתבות הצהובות האלה רק חוטאות למטרה ופוגעות בצוות

אנונימי/ת
17.08.2020, 22:56

יש לבצע חקירה יסודית ומקיפה, ולהתחיל מההנהלה ...

אנונימי/ת
18.08.2020, 17:21

תחי השחיתות - אז מה אם תרמתי למטרה של מלחמה בקורונה ? אפשר לעשות עם הכסף מה שבא להנהלה ? המסקנה המתבקשת : לא לתרום לעמותות כל שהן. הכסף הולך להנהלת העמותה ולכל מיני מטרות שלא לשמן נתרמו הכספים. חפצן מנמצן.

אנונימי/ת
18.08.2020, 17:48

לגבי וולפסון אני לא יודע, אבל לגבי עמותות בכלל - זה עובדה ידועה מזה זמן רב. רוב הכסף הנתרם לעמותות הולך למנגנון (כולל משכורות). לכן באופן עקרוני אינני תורם לאף עמותה שהמנכ"ל שלה מרוויח יותר ממני.

אנונימי/ת
18.08.2020, 17:58

למה את מתכוון שהכתבות האלה רק חוטאות למטרה? איזו מטרה? המטרה של התקשורת היא בדיוק להביא לידיעת הציבור דברים כאלה.

אנונימי/ת
17.08.2020, 22:03

חייבים לחקור לעומק ובאופן אובייקטיבי ולפרסם את הממצאים.

17.08.2020, 23:25

כל כך הרבה תחקירים על בית חולים וולפסון. מה קורה מה יהיה ? בית החולים סבל כל השנים מתדמית של בית חולים פרפיריאלי. למה להוסיף עוד דברים לא חבל? ההנהלה צריכה לייחד מחשבה לרגישות של הציבור להודעות כאלה שעשויות להבריח מטופלים לבתי החולים הגדולים והחזקים יותר

אנונימי/ת
18.08.2020, 10:32

ההנהלה צריכה להתפטר, או מישהו במשרד הבריאות צריך להתעורר. יש בבית החולים רופאים וצוותים מעולים שלאט לאט פורשים או מופרשים. אי אפשר לתת "עוד קצת ימי חסד" כשמדובר בחיי אדם. תושבי ת"א, יפו, חולון בת ים ראויים לשירות הרפואי הטוב ביותר. משרד הבריאות מפקיר את חייהם.

אנונימי/ת
18.08.2020, 06:47

רן רזניק עושה עבודה מצויינת . מנהלת וולפסון וסגנותיה אומנם עם כוונות טובות אף המעמד גדול עליהן וזה מתבטא בחוסר אירגון , חוסר ידע לנהל שמביא לאי סדרים בכלל ובחלוקת התרומות בפרט וחקירות של משרד הבריאות בנושאים שונים . בקרוב , כנראה, יהיו כתבות על התופעה הלא מחמיאה של עזיבה של עשרות רופאים בשנתיים האחרונות מאז כניסתה לתפקיד של המנהלת החדשה . המטופלים לא מודעים לזה אך יש פגיעה מתמדת ברמה המקצועית של הבית חולים שגם ככה מתמודד עם סטיגמה של וולפסון= וולפסוף

אנונימי/ת
20.08.2020, 10:35
אנונימי/ת
18.08.2020, 09:10

כל נושא התרומות לבתי חולים זקוק לבדיקה נוקבת, רענון כללים לקבלת תרומה ולחלוקתה, שכר המטפלים בתרומה, העדפת תורמים על האוכלוסייה רגילה בטיפולים בבית החולים (קדימות, צוות בכיר לעומת מתמחים) ועוד. .