קורונה בישראל

"הפרסומים על פיתוח החיסון הישראלי הם יותר פוליטיים מפרגמטיים"

פרופ' לאימונולוגיה מולקולרית ווירולוגיה יונתן גרשוני התייחס להודעת המכון לביולוגיה בנס ציונה על פיתוח החיסון לקורונה: "הם בשלב מוקדם מאוד. במקרה הטוב יהיה חיסון רק בספטמבר 2021"

פרופ' ג'וני גרשוני. "ההשקעה החל מהשלב הראשון עד סיום השלב השלישי היא ארוכה ויקרה מאוד". צילום: אוניברסיטת תל אביב

פרופ' יונתן (ג'וני) גרשוני, פרופסור לאימונולוגיה מולקולרית ווירולוגיה מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, אמר אתמול בראיון ל-ynet  שלמיטב הערכתו, "במקרה הטוב ביותר יהיה חיסון לקורונה רק בראש השנה בספטמבר 2021".

הוא הדגיש כי הפרסומים על ההישגים בפיתוח חיסונים הם בחלקם פוליטיים וכי אמנם יש התקדמות מרשימה בפיתוחים השונים אבל לדבריו, "חיסון לא יהיה לפני שיסיימו את השלב הקליני השלישי ויתקבלו כל האישורים שהחיסונים בטוחים ויעילים. על פי לוח זמנים ריאלי, הסיכוי שנראה חיסון לפני ראש השנה הבא הוא קלוש", אמר.

על הפרסום של המכון הביולוגי בנס ציונה, לפיו הפיתוח שלו עבר לשלבים מתקדמים, אמר פרופ' גרשוני: "הם נמצאים בשלב מאוד-מאוד מוקדם של פיתוח החיסון. הם רוצים להיכנס לניסויים קליניים בבני אדם באוקטובר. השלב הראשון הוא בלאו הכי ניסוי קליני בהיקף קטן לבדיקת הבטיחות, באיזו מידה החיסון שמפתחים בטוח לבני אדם. אבל ההשקעה החל מהשלב הראשון עד סיום השלב השלישי היא ארוכה ויקרה מאוד. לכן, אני חושב שהאמירות על ההישגים של המכון הביולוגי הן יותר פוליטיות מאשר פרגמטיות".

נושאים קשורים:  פרופ' יונתן גרשוני,  וירולוגיה,  חיסון לקורונה,  חדשות,  קורונה
תגובות