קורונה בישראל

משרדי הבריאות והאוצר לא עמדו בהתחייבויות ובהר"י מאיימים בעיצומים

בהר"י טוענים: תקני הרופאים שהובטחו לא מומשו ואלה שהופעלו זמניים בלבד ומתקציב הקורונה | ימי הבידוד עדיין מקוצצים משכר העובדים | גירעון תאגידי הבריאות עלול להוביל לפיטורי רופאים

מי שלא השקיע בתשתיות קורונה יקבל יחסית יותר רופאים בפחות כסף. צילום אילוסטרציה

מזכירות ההסתדרות הרפואית שוקלת להכריז על סכסוך עבודה ונציגיה ייפגשו היום לדון בנושא. כך מדווח הבוקר (א') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

לפי הדיווח, הר"י טוענת כי תוספת התקנים של 900 רופאים שהובטחו לה (קודם בהבטחה של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ועתה על ידי השר המכהן יולי אדלשטיין) לא מומשה במלואה ועתה מתברר שהתוספת תצטמצם רק ל-600 תקנים. בהר"י טוענים כי מדובר בתקנים זמניים שאינם נכללים בתקציב הבריאות ובאוצר אף לא מתחייבים שגם אם יאושר תקציב למדינה, תקנים אלה יתווספו בקביעות.

בנוסף טוענים בהר"י כי האוצר הבהיר שהתקנים האחרונים שיוקצו ימומנו מהתוספת התקציבית שהוקצתה למאבק בקורונה. המשמעות: אין תוספת כסף אמיתית לעוד רופאים ומי שלא השקיע בתשתיות קורונה יקבל יחסית יותר רופאים בפחות כסף.

עילה נוספת להכרזת סכסוך העבודה: היעדר הסכמה על תשלום שכר ושעות נוספות לצוות הרפואי שנאלץ להישאר בבידוד. הר"י הודיעה כי אם לא תושג הסכמה עד הערב, סכסוך העבודה ייצא לדרך. בהר"י מלינים בנוסף על גירעונות תאגידי שהבריאות שכבר הגיע לכ-300 מיליון שקל וקיים חשש שקריסתם תגרור אחריה פיטורי רופאים שמועסקים במסלול זה.

נושאים קשורים:  ההסתדרות הרפואית,  הר"י,  סכסוך עבודה,  קורונה,  תקציב הבריאות,  תקני רופאים,  תאגידי הבריאות,  חדשות,  יולי אדלשטיין,  יעקב ליצמן,  עיצומים
תגובות