קורונה עולמי

סכנה לילדים: מאות ילדים חולי קורונה מאושפזים ביחידות טיפול נמרץ בארה"ב

ה-CDC מבקש את תשומת לב הרופאים: כ-570 ילדים אמריקאים בגיל ממוצע 8 שנים סובלים מתסמונת דלקתית רב מערכתית נדירה, הקשורה לסיבוך של מחלת הקורונה

אשפוז ילדים. אילוסטרציה

ה-CDC דיווח בסוף השבוע כי 570 ילדים ומתבגרים אושפזו בארה"ב לאחר שאובחנו עם תסמונת דלקתית נדירה, MIS-Cי(Multisystem Inflammatory Syndrome in Children) הקשורה לסיבוך של הידבקות בנגיף הקורונה.

בהודעת ה-CDC נמסר כי התסמונת הדלקתית הרב מערכתית היא נדירה אך חמורה ותסמיניה, המזכירים הלם טוקסי ומחלת קוואסקי, מתבטאים בחום גבוה, בפריחות על העור, בבלוטות נפוחות ובמקרים חמורים בדלקת בלב. הסיבוך הופיע כשבועיים עד ארבעה שבועות לאחר שהילדים והמתבגרים אובחנו עם קורונה. עוד נמסר כי מקרים דומים אובחנו עוד קודם בצרפת, באיטליה, בספרד ובבריטניה.

מחברי הדו"ח שפורסם הדגישו כי עם העלייה במקרי ההידבקות בקורונה עלולה להתרחש גם עלייה תואמת במקרי MIS-C, אולם ייתכן שהסיבוך לא ייראה באופן מיידי בשל עיכוב בהתפתחות תסמיני המחלה.

במאי האחרון פרסם ה-CDC הודעה מפורטת על האופן שבו MIS-C באה לידי ביטוי וביקש מרופאים ומטפלים לדווח לו על מקרים חשודים במקביל לדיווח למחלקות רפואה מקומיות ומדינתיות.

הדיווח הנוכחי לגבי מספר החולים ב-MIS-C בארה"ב נכון ל-29 ביולי. נמסר גם ש-64% מהילדים שאובחנו עם תסמונת זאת הועברו לקבלת טיפול ביחידות טיפול נמרץ. עשרה מהילדים שחלו נפטרו.

המקרה הראשון זוהה בניו יורק ועד כה ידוע לרשויות על 93 מקרים כאלה בניו יורק וגם על עשרות בניו ג'רזי ובמדינת מסצ'וסטס. אתמול נמסר כי רשויות הבריאות בניו יורק חוקרות עתה כ-250 מקרים שייתכן שמבטאים את תסמונת ה-MIS-C. עוד נמסר כי הגיל החציוני של החולים היה 8 שנים, רובם בנים ו-73% מהם שחורים והיספנים.

הדיווח של צוות ה-CDC מדגיש את הצורך בהעמקת המודעות לתופעה בקרב רופאים ושירותי בריאות לצורך מתן טיפול מהיר.

נושאים קשורים:  קורונה,  קורונה בילדים,  ה-CDC,  תסמונת נדירה,  MIS-C,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  טיפול נמרץ ילדים
תגובות