קורונה בישראל

הבשורה של אדלשטיין: "מתחילה הקצאת התקנים שהובטחו לבתי החולים ולקופות"

שר הבריאות בביקורו היום בבית החולים וולפסון הודיע על התחלת ההקצאה בפועל של 2,000 אחיות, 400 רופאים ו-700 עובדי מקצועות הרפואה לבתי החולים ולקופות החולים: "ההחלטה יורדת לשטח"

שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהלת" וולפסון", ד"ר ענת אנגל, בביקורו בבית החולים. צילום: דוברות "וולפסון"

"היום נתחיל בהקצאת 2,000 האחיות והאחים, 400 הרופאות והרופאים ו-700 עובדי מקצועות הרפואה והמשק לכלל בתי החולים וקופות החולים", כך מסר שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בביקורו היום (ב') בבית החולים וולפסון בחולון.

אדלשטיין אמר: "לפני שבועיים הודענו על הסכמה שהשגנו עם האוצר להקצאת תקנים למערכת הבריאות. היום אני מגיע לכאן עם בשורה לא פחות חשובה – ההחלטה יורדת לשטח. אחרי עבודת מטה קפדנית שנעשתה במשרד הבריאות, היום נתחיל להודיע לבתי החולים ולקופות החולים על הקצאות הרופאים, האחיות ועובדי מקצועות הרפואה שיגיעו לכל אחד. התגבור הזה משמעותי ביותר והוא מהגדולים שניתנו בשנים האחרונות".

המטרה, לדבריו, היא להעניק לגופי הבריאות השונים את היכולת להיערך בצורה המיטבית לחורף הקרוב, בדגש על התמודדות עם נגף הקורונה.

מתוך 2,000 האחיות – 450 יוקצו למערך הקהילה בקופות החולים ולטיפות החלב. 1,550 יגיעו לבתי החולים, לחיזוק ולתגבור המחלקות הפנימיות ולמערך המיונים ומיום הילדים. משרד הבריאות יסייע בהפניית האחיות מהקורסים של החודש האחרון עד לקליטה של כל ההקצאות.

כ-40% מתקני הרופאים מיועדים לתגבור המחלקות הפנימיות, הזקוקות באופן קריטי לכוח אדם, לאחר שרבים מאנשיהן הופנו לטפל בקורונה. 60% יופנו לתגבור מערכי המיון, טיפול נמרץ ומחלקות הילדים, ההרדמה והזיהומיות.

השר אדלשטיין הודיעה למנהלת "וולפסון", ד"ר ענת אנגל, כי לבית החולים בחולון "ייתווספו 96 משרות: 54 אחיות, 13 רופאים ו-29 אנשי מקצועות הבריאות, מינהל ומשק".

אתמול (ב') התקיימה ישיבה של קבינט הקורונה ומחר תתקיים ישיבה נוספת. "אני מקווה שעד לישיבה", אמר שר הבריאות, "מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי והפרויקטור פרופ' גמזו יגבשו את ההמלצות המקצועיות להורדת התחלואה. כרגע בלמנו את העלייה של חולי הקורונה, אבל לא נוכל לחיות לאורך זמן במספרים האלה גם אם אין עלייה נוספת. עלינו להוריד את העקומה. נשתדל מאוד להכניס קריטריונים אחידים למגבלות בתחומים השונים".

אדלשטיין הדגיש: "דבר אחד ברור לקראת הישיבה מחר: אין דבר כזה חצי הריון - אם לא מתקיים סגר מלא בסופי השבוע, אין שום טעם בהגבלות החלקיות שמתקיימות בסופ"שים".

אדלשטיין התייחס לביקורת שהושמעה נגד פרופ' גמזו: "שמעתי מתקפות אנונימיות על הפרויקטור. כוחנו יחד במאבק הזה. כל ניסיון לגלגל אחריות על מישהו אחר ועל ידי כך להראות שאני לא קשור או לא אשם - ייכשל. כולנו יחד בסוף ננצח. בואו נפסיק לגלגל את האשמה על אחרים. אני, יחד עם מנכ"ל המשרד ועובדיו, נותנים גיבוי מלא לפרויקטור, פרופ' גמזו".

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' רוני גמזו,  ד"ר ענת אנגל,  חדשות,  קורונה,  כוח אדם,  הקצאת תקנים,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות