קורונה בישראל

ח"כ שאשא-ביטון הודחה מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה: "פעלתי על פי צו מצפוני"

יו"ר הקואליציה הודיע לח"כ יפעת שאשא-ביטון על פיטוריה לאחר שהוועדה שבראשה עמדה ביטלה הגבלות הנוגעות למגיפת הקורונה שהטילה הממשלה

ח"כ יפעת שאשא ביטון. צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הודחה אמש (ג') מתפקידה על ידי יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר. זאת לאחר שהוועדה שבראשה עמדה שאשא-ביטון ביטלה הגבלות הנוגעות למגיפת הקורונה שהטילה הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בהחלטתו של ח"כ זוהר לפטר את שאשא.

שאשא-ביטון מסרה בתגובה: "פעלתי על פי צו מצפוני. ‏ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי היא החלטה שמטרתה למנוע שיח ודיונים רציניים, למנוע הקשבה לציבור והשמעת קולות אחרים".

במקביל הטיל יו"ר הקואליציה סנקציות על 12 חברי כנסת מהליכוד שלא התנגדו בהצבעה על הצעת החוק האוסרת טיפולי המרה. משמעות הסנקציות: חברי הכנסת הללו לא יוכלו להגיש הצעות חוק עד לסיום המושב בסוף החודש או במהלך אוגוסט.

זוהר הסביר את המהלך: "לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם ראש הממשלה הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

נתניהו, שהביע תמיכה בצעדיו של זוהר, אמר: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה".

נושאים קשורים:  ח"כ יפעת שאשא-ביטון,  ועדת הקורונה,  קורונה,  ח"כ מיקי זוהר,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.07.2020, 11:51

אינני מצליח לחשוב על אף סיבה הגיונית שאדם (לכל הפחות חילוני) יתנגד לחוק האוסר טיפולי המרה בקטינים.
אף אחד לא מונע באדם לנסות לבצע טיפול המרה בתור בגיר. זה אולי מטופש ורק יגרום לו למשברים פסיכולוגיים, אבל זכותו של אדם להתנגד בטפשות ולפגוע בעצמו.
הבעיה מתחילה כאשר אפוטרופוס מפעיל לחצים על קטין. וזה מה שהחוק מנסה למנוע.