קורונה עולמי

ממשל טראמפ הורה לבתי החולים לא להעביר מידע על מטופלים ל-CDC

בכירים במרכז לבקרת מחלות בארה"ב נדהמו: מאגר המידע לא יהיה נגיש לציבור והדבר עלול להשפיע גם על עבודתם של רופאים, חוקרים ופקידי ממשל המסתמכים על מידע ה-CDC לגיבוש החלטות

חולי קורונה מונשמים בבית חולים. צילום אילוסטרציה

ממשל הנשיא טראמפ הורה לבתי החולים בארה"ב לעקוף את ה-CDC ולהעביר את כל המידע הנוגע למטופלי קורונה למאגר מידע מרכזי המנוהל מוושינגטון וזאת החל מאתמול. כך דיווח "ניו יורק טיימס". ההנחיה מעוררת דאגה בקרב מומחים לרפואה בשל החשש לשימוש אפשרי במידע זה לצרכים פוליטיים או שהמידע לא יהיה שקוף לציבור.

ההוראות החדשות פורסמו באתר האינטרנט של משרד הבריאות האמריקאי ולפיהן מעתה המשרד, ולא ה-CDC, יאסוף את הדיווחים היומיים על המאושפזים בבתי החולים, מספר המיטות הפנויות ומכשירי ההנשמה, לצד מידע נוסף החיוני לניטור המגיפה.

מאגר מידע זה לא יהיה נגיש לציבור ועולה חשש שהמהלך ישפיע על עבודתם של רופאים, חוקרים וגם פקידי ממשל המסתמכים על המידע של ה-CDC כדי לגבש תחזיות והחלטות.

בדיווח נמסר כי בכירי ה-CDC נדהמו מההוראה שהונחתה. דובר משרד הבריאות בממשל טען כי מערכת המחשב של ה-CDC לקויה אבל נוכח הביקורת שההנחיה חוללה, מיהר להודיע ששתי המערכות, זו של משרד הבריאות וזו של ה-CDC, יהיו מקושרות וה-CDC ימשיך לספק את המידע לציבור.

משרד הבריאות טוען כי "נכון להיום, ה-CDC מפגר בשבוע לפחות בדיווח על נתוני בתי החולים. אמריקה צריכה מידע בזמן אמת. מערכת המידע החדשה, המהירה והמקיפה היא הדבר הנחוץ כדי להביס את נגיף הקורונה. ה-CDC, זרוע ביצועית של משרד הבריאות, ישתתף בתגובת הממשל היעילה והכוללת הזו. ה-CDC פשוט לא ישלוט בה יותר", הוסיף.

מ-15 ביולי המידע מיותר מ-25 אלף מרכזים רפואיים ובתי חולים ברחבי ארה"ב לא יועברו ל-CDC. בדיווח נמסר כי עלה חשש שממשל טראמפ "עושה פוליטיזציה למדע וחותר תחת מומחי הרפואה, במיוחד תחת המרכז לבקרת מחלות".

במאמר דעה שפורסם ב"וושינגטון פוסט" הזהירו ארבעה מנהלים לשעבר של ה-CDC, שכיהנו בממשלים רפובליקניים ודמוקרטיים, מפני חתירה תחת ה-CDC: "ריכוזיות בשליטה על המידע תחת המטריה של מנגנון שהוא פוליטי מטבעו  מסוכנת ומובילה לחוסר אמון", אמרה ד"ר ניקול לורי, סגנית שר בממשל אובמה. "המהלך פוגע ביכולת ה-CDC לבצע את עבודתו הבסיסית".

לפי ה"ניו יורק טיימס", השינוי במדיניות הוא בעקבות שיחת ועידה טעונה בין מנהלי בתי חולים לבין ד"ר דברה בירקס, בכירה ב"כוח המשימה" של הבית הלבן למאבק בקורונה, שבה טענה בירקס כי בתי החולים לא מדווחים כראוי את נתוניהם.

כל זה קורה כאשר מניין חולי קורונה בארה"ב עולה בהתמדה מדי יום ועד כה מתחילת המגיפה חלו 3,617,040 ונפטרו 140,150. בכל העולם חלו עד כה בקורונה 13,699,622 בני אדם מתחילת המגיפה בדצמבר 2019 ומניין המתים נכון לבוקר זה (ה, 09:30) - 586,977. עד כה החלימו בכל העולם 8,158,019 בני אדם ועדיין במצב פעיל עכשווי נמצאים 4,954,626.

ברזיל מתקרבת לרף שני מיליון חולים – המניין לבוקר זה הוא 1,970,909 ומתוכם נפטרו 75,523. הודו בדרך למיליון חולים מתחילת המגיפה – 970,596, מתוכם נפטרו 24,935.

אתמול דווחו מכל העולם 234,417 מקרים חדשים – עלייה בכ-20 אלף לעומת יום קודם ודי קרוב לשיא היומי מ-10 ביולי שעמד על 237,237 בני אדם. נפטרו אתמול 5,760.

נושאים קשורים:  ממשל טראמפ,  ה-CDC,  בקרת מחלות,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות