חדשות

הורחבו השירותים לחולי סוכרת ואנדוקרינולוגיה ב"פדה פוריה"

במרכז הרפואי פדה-פוריה נפתחה לאחרונה מרפאת סוכרת ואנדוקרינולוגיה חדשה, המעניקה לחולים גם מעקב מרחוק

מרפאת סוכרת ב"פדה-פוריה". צילום: דוברות בית החולים

במרכז הרפואי פדה פוריה שליד טבריה הודיע על פתיחת מרפאת סוכרת ואנדוקרינולוגיה חדשה, בהנהלת ד"ר מוחמד בדארנה.

ד"ר בדארנה, תושב עראבה, התמחה ברפואה פנימית ב"שיבא" וגם ביצע שם התמחות-על באנדוקרינולוגיה. למרכז הרפואי פדה-פוריה הוא הגיע לפני כמה חודשים כדי להרחיב את השירות האנדוקריני.

"אוכלוסיית היעד שלנו", אמר ד"ר בדארנה, "היא מטופלים עם סוכרת ומחלות אנדוקריניות למיניהן. המטרה: להרחיב את השירות הקיים בנוסף למרפאת הסוכרת שפעילה יום בשבוע בניהולה של ד"ר מריה גרשוביץ' בליווי אחות סוכרת. עתה תורחב פעילות המרפאה יחד עם שירות בתחום התזונה. בשנה הבאה יש כוונה לפתוח גם שירות נפרד למטופלים עם סוכרת סוג 1".

ד"ר בדארנה הדגיש כי קיימים פערים בין מרכז הארץ לצפון בזמינות השירותים הרפואיים בתחום האנדוקרינולוגיה, "וזאת דווקא שבצפון יש תחלואה קשה יותר בסוכרת. עד כה המענה הרפואי עבור חולים אלה לא היה מספק, אנחנו שואפים ליצור שינוי. יש הרבה מטופלים שאינם מאוזנים כיוון שהם לא מקבלים טיפול ומעקב צמוד".

לילך שביט, אחות מתאמת סוכרת, משלימה בימים אלה את הכשרתה כמומחית קלינית לסוכרת. "בכל האזור שלנו", סיפרה, "אין מרפאה ייעודית בקהילה לחולי סוכרת סוג 1. אנחנו מודעים לצורך של מטופלים אלה ונדאג לפתוח עבורם שירות ייעודי שכרגע הוא חסר באזור כולו. בעידן הטכנולוגי", הוסיפה, "אפשר להגיע לעתים יותר רחוקות למרפאת הסוכרת, להסתמך על הציוד והטכנולוגיה המתקדמת שקיימת ולהגיע פיזית למעקב רופא אחת לכמה חודשים.

"יש הרבה מטופלים שמתאימים למעקב וירטואלי, וזה גם מענה מצוין בתקופת הקורונה, או במקרה שמדובר בתושבי ישובים יותר מרוחקים מבית החולים. אנחנו יכולים להתחבר לסנסור של המטופל, לראות את הדו"חות ולהנחותו מרחוק. המעקב נעשה מרחוק. ההקפדה על המעקב ועל איזון מונע סיבוכים של המחלה".

נושאים קשורים:  ד"ר מוחמד בדארנה,  סוכרת,  אנדוקרינולוגיה,  סוכרת סוג 1,  חדשות
תגובות