קורונה בישראל

משרד הבריאות אסר לבצע בדיקות קורונה פרטיות בתשלום בבתי החולים

ב"איכילוב" גבו על כל בדיקה 511 שקל והציעו "חבילת קורונה" שכללה גם בדיקה סרולוגית וייעוץ רפואי | ב"הדסה" הוצעו בדיקות פרטיות בתשלום ליחידים ולחברות

בדיקת מטוש לקורונה. צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה לבתי החולים להפסיק ביצוע בתשלום של בדיקות קורונה פרטיות. כך דיווחה הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

פרופ' לוי הדגיש ש"בדיקות הקורונה הן משאב לאומי מוגבל וחיוני לבלימת התפשטות המגיפה".

ההוראה הועברה אתמול לבתי החולים ולתאגידי הבריאות שלצידם: "יש להיצמד רק להוראות משרד הבריאות ולקריטריונים הקליניים שקבע המשרד לביצוע הבדיקות. עליהן להיות מונגשות באופן שוויוני לציבור לפי קריטריונים מקצועיים ולא לפי יכולת התשלום של הנבדק. לא ייגבה שום תשלום עבור הבדיקות, בין אם מדובר בבדיקות שסופקו על ידי המדינה ובין אם בבדיקות שנרכשו באופן עצמאי או שהתקבלו כתרומה". הפרה של ההוראה וגביית כספים מנבדקים תיחשב גבייה שלא כדין.

בתי חולים הציבוריים, ביניהם "איכילוב" ו"הדסה", נמסר בדיווח, מכרו בתקופה האחרונה בדיקות קורונה תמורת מאות שקלים והתחייבו לפענוח מהיר של הממצאים.

ב"איכילוב" למשל גבו 511 שקל עבור "חבילה" של בדיקת קורונה שכללה גם בדיקה סרולוגית וייעוץ רפואי, אך בעקבות ההוראה החדשה התחייב "איכילוב" להפסיק לבצע בדיקות פרטיות. ב"הדסה" הוצעו בדיקות פרטיות בתשלום ליחידים ולחברות.

בדיווח נמסר כי מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין פנה לפרופ' לוי בשאלות בנושא, כגון מהו דינם של היוצאים לחו"ל המבקשים לבצע בדיקות בדומה תושבים שאינם אזרחי המדינה ותיירים שאין להם זכאות לבדיקות קורונה בקופות החולים או תושבים חוזרים מחו"ל שעדיין ממתינים לאישור זכאות לקבלת טיפול בקופת חולים והאם לבתי החולים הפרטיים והמעבדות הפרטיות מותר לבצע בדיקות בתשלום.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  איכילוב,  בדיקת קורונה פרטית,  חדשות,  משרד הבריאות,  פרופ' חזי לוי,  קורונה,  בדיקת קורונה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות