חדשות

ההסתדרות הרפואית תומכת במאבק העובדים הסוציאליים

בעקבות שביתת העובדים הסוציאליים במשרדי הממשלה וברשויות, יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי: "אתם עושים עובדים קודש בתנאים בלתי נסבלים ונושאים בנטל המשבר הכלכלי שהשלכותיו הקשות לפנינו"

מחאת העובדים הסוציאליים. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע תמיכה במאבק העובדים הסוציאליים. בהודעה שפרסם אמש (ב') נאמר: "עבורנו, זוהי לא רק הבעת סולידריות בין ארגוני עובדים, זוהי הכרה והיכרות קרובה עם תחלואי המערכת שבה אתם, העובדים הסוציאליים, פועלים ובעיקר עם עבודת הקודש שאתם עושים מדי יום ומדי שעה בתנאים בלתי נסבלים".

במכתב ליו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, עו"ס ענבל חרמוני, כתב פרופ' חגי: "אתם אלה שנמצאים שם אחרי שמגיעות בשורות איוב; אתם אלה שנדרשים לטפל במשפחות שנשברות לרסיסים ואתם אלה שנושאים כעת בנטל אותות המשבר הכלכלי שהשלכותיו הקשות עדיין לפנינו - משבר שהפך למגיפה כלכלית של ממש המאיימת לפגוע באוכלוסיות רבות, בדגש על האוכלוסיות החלשות. זו תהיה איוולת אם לא נדע לשמור על העובדות והעובדים הסוציאליים ולתת להם את הכלים להתמודד עם האתגרים שעוד נכונו לנו".

עוד כתב פרופ' חגי: "אתם עושים זאת במערכת שסובלת מריסון תקציבי כרוני, מאלימות שהולכת וגואה, מעומס עבודה קשה מנשוא כתוצאה ממחסור בתקנים ומשכר שאינו הולם את כישוריכם ומסירותכם".

אתמול החלה שביתה כללית בשירותים החברתיים במשרדי הממשלה וברשויות. העובדים הסוציאליים הודיעו שזו שביתת מחאה ללא הגבלת זמן, בגלל תנאי העסקתם והאלימות שממנה הם סובלים. ההשבתה מקיפה את משרדי הרווחה, החינוך והבריאות, הרשויות המקומיות, הביטוח הלאומי, הרשות לשיקום האסיר, יחידות הסיוע לבתי המשפט, חקירות ילדים, פנימיות וועדות להפסקת הריון. כמה אלפי עובדים סוציאליים השתתפו בהפגנת מחאה ברחבת הבימה בתל אביב.

במסגרת שביתת המחאה לא ייערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא ייערכו השמות קטינים לפנימיות ולא יוגשו תסקירי עובדות סוציאליים לעבריינים ועצירים.

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, עו"ס ענבל חרמוני, מסרה: "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים. 1,000 משרות של עו"ס עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם. בלית ברירה אנחנו יוצאות לשביתה הגדולה ביותר בשירותים החברתיים, כמוה לא היתה עד היום בישראל".

נושאים קשורים:  עו"ס,  עובדים סוציאליים,  שביתה,  הר"י,  ההסתדרות הרפואית,  פרופ' ציון חגי,  חדשות
תגובות
19.07.2020, 20:11

תמיכה. המעשה הנכון.