פודקאסט

אי ספיקת לבלב אקסוקריני כתסמונת קלינית (Secondary PEI)

מהי Secondary PEI? כיצד ניתן לאבחן אי ספיקת לבלב אקסוקריני ומהו הטיפול המוצע כיום לחולים? ד"ר ליאת דויטש, רופאה בכירה בבית החולים איכילוב, התארחה לפרק חדש של Doctalk

15.07.2020, 14:30

ד"ר ליאת דויטש, מומחית לרפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה, רופאה בכירה ביחידה לתזונה קלינית, המכון למחלות דרכי העיכול והכבד בבית החולים איכילוב, התארחה בפרק חדש של DocTalk - הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, לשיחה עם מאיה רונן על הטיפולים המוצעים כיום, האבחון והשינויים המתרחשים בתחום.

Secondary PEI - או אי ספיקת לבלב אקסוקריני כתסמונת קלינית, הינו אחד התחומים הלא מאובחנים בארץ, עם מידע מוגבל יחסית בספרות המקצועית, אך ככל הנראה מדובר בשיעור לא נמוך של מטופלים שסובלים מהמחלה.

בין השאר דיברה ד"ר דויטש על חשיבות האבחון והסבירה כי "במידה ואין לנו את שאר הבדיקות זמינות, אנו נאבחן את המחלה באמצעות התגובה לטיפול - נתחיל לטפל ונראה כיצד המטופל מגיב. במידה והמטופל מגיב זה יהיה מיידי ולכן אם יש אפקט כזה נדע שביצענו את האבחנה כראוי".

עוד הוסיפה ד"ר דויטש בהקשר של יעילות הטיפול: "הדגש החשוב שיכול להוביל לטיפול יעיל או לא הוא נטילת הכדור יחד עם האוכל. פה אין משחקים - אם זה לא יהיה במגע ישיר עם אוכל זה לא יעשה את העבודה. בטרם נצהיר על כישלון טיפולי - הדבר הראשון הכי חשוב זה לבדוק שהטיפול אמנם נלקח כמו שצריך".

לוז האזנה:

2:51 מהי אי ספיקת לבלב

6:12 מהם התסמינים

8:17 חשיבות עירוב רופאים מדיסציפלינות אחרות

19:00 כיצד מעריכים הצלחת טיפול

24:00 סיפור מקרה

האזנה נעימה!

הפרק בחסות חברת אבוט

התוכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  ד"ר ליאת דויטש,  אי ספיקת לב אקסוקריני,  Secondary PEI