חדשות

מערכת מתקדמת לתרגול הליכה הוכנסה לשימוש במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין

המערכת הרובוטית מאפשרת תרגול הליכה ברציפות ולאורך זמן גם למטופלים שאינם מסוגלים לכך - מתלבשת על הגוף כשלד חיצוני ומעניקה פידבק ויזואלי איכותי

מטופל מתרגל הליכה על המערכת החדשה. סביבו חברי עמותת ידידי בית לוינשטיין, מנהל מרכז השיקום, מנהלת מכון הפיזיותרפיה ופיזיותרפיסטים. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ברעננה רכש מערכת רובוטית חדשה לתרגול הליכה במסגרת תהליך הצטיידות והתחדשות בטכנולוגיות שיקומיות מתקדמות המשתלבות בתכנית הטיפול של המשתקמים.

רכישת המכשור המתקדם איננה נכללת בתקציב הציבורי והיא התאפשרה הודות למימון שהשיגה עמותת ידידי בית לוינשטיין, בראשות ארז מלצר והמנכ"לית שולה מליק ותרומה מקרן אדמונד ספרא.

הדגם החדש והמשופר הוא מערכת לוקומט פרו-L6, מאובזרת בממשק מתקדם ונוח למטפל ולמטופל. היא מאפשרת מתן פידבק ויזואלי באיכות גבוהה בהתאם לרמת המטופל ועוזרת להגביר את רמת המוטיבציה של המטופלים.

במערכת החדשה הוכנסו שינויים מכניים המקרבים עוד יותר את תבנית ההליכה ברובוט לתבנית הליכה נורמלית וכן שינויים נוספים המקלים על הפיזיותרפיסטים מפעילי ה"לוקומט" בבואם להתאים את המערכת למטופל.

ד"ר חגי אמיר, מנהל "לוינשטיין", ציין: "הליכה היא הפעילות שהוכחה כמשפיעה בצורה הטובה ביותר על תוצאי השיקום. ה'לוקומט' היא מערכת רובוטית מתקדמת לתרגול הליכה גם עבור מטופלים שאינם מסוגלים לכך, כאשר היתרון הגדול שלה הוא שהיא מתלבשת על הגוף כשלד חיצוני ומאפשרת למטופלים המתקשים ללכת לבצע את הפעילות באופן רציף ולאורך זמן, קרוב לתבנית נורמלית של הליכה".

נושאים קשורים:  בית החולים לוינשטיין,  קרן אדמונד ספרא,  מערכת רובוטית,  שיקום,  ד"ר חגי אמיר,  חדשות
תגובות
22.06.2020, 22:29

ברכות למיזם ויישר כח למנהלים בלווינשטיין. ביטוי לחדשנות ומעוף ניהולי.
מקווה שידרבן תעשיה מקומית וחברות הזנק בנושא