מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר חדש גילה: חולים א-תסמיניים מפיצים יותר זמן את נגיף הקורונה

מחקר ב-Nature Medicine טוען שחולי קורונה ללא תסמינים מפיצים את הנגיף זמן ממושך יותר מהחולים הסימפטומטיים, בהם התגובה החיסונית היא נמרצת יותר

רמות הציטוקינים של הא-סימפטומטיים היו נמוכות יותר בשלב האקוטי של הזיהום, כאשר ה-RNA הויראלי נמצא בתאי רקמות מערכת הנשימה. צילום אילוסטרציה

אחת התעלומות הגדולות ביותר לגבי מחלת הקורונה נוגעת לאלה מבין הנדבקים בנגיף שמוגדרים כא-סימפטומטיים. מחקר חדש – הגם שהיה קטן בהיקפו – בוצע בסין ופורסם בסוף השבוע שעבר ב-Nature Medicine, טוען שהא-סימפטומטיים מפיצים את הנגיף (Viral shedding) יותר זמן מהחולים הסימפטומטיים, כיוון שאצל האחרונים, התגובה החיסונית - לפי בדיקות מעבדה ובדיקות נוספות - היא נמרצת יותר, רובוסטית.

משך זמן חציוני של הפצת הנגיף אצל 37 א-סימפטומטיים, לפי מחקר זה, היה 19 יום, בעוד אצל הסימפטומטיים 14. כשמדובר ב"השלת הנגיף", אין זה בהכרח שהם מדבקים, כתבו מחברי הדו"ח.

במחקר נעשו בדיקות מעבדה לזיהוי נוגדני IgG, שהם ספציפיים לנגיף. גם רמות הציטוקינים של הא-סימפטומטיים היו נמוכות יותר בשלב האקוטי של הזיהום, כאשר ה-RNA הויראלי נמצא בתאי רקמות מערכת הנשימה.

ארגון הבריאות העולמי כבר קבע כי יש להבדיל בין א-סימפטומטיים שלא פיתחו מעולם את התסמינים לבין אלה שייחשבו לפרה-תסמיניים, כלומר פיתחו את התסמינים של המחלה בשלב מאוחר יותר במהלכה. לכן הא-סימפטומטיים ייחשבו ל"מפיצים שקטים" של הנגיף.

בדיווח נמסר כי 178 חולים בבית חולים אחד בסין עברו בדיקות PCR (מטוש) שסיפקו תוצאות חיוביות לנגיף. בין אלה היו 37 א-סימפטומטיים בגיל חציוני 41, 22 מהם נשים. מולם נבדקו 37 סימפטומטיים.

אצל 11 מהא-סימפטומטיים נראו רמות גבוהות של ה-C-reactive ו-6 אלאנין אמינו-טרנספראז. כן נעשו בדיקות CT חזה למשתתפי שתי הקבוצות. אצל כשני-שלישים מקרב 21 החולים נראה מצב א-נורמלי בריאה אחת.

אצל 80% מהסימפטומטיים והא-סימפטומטיים הוצגו תוצאות חיוביות לנוגדני IgG כשלושה-ארבעה שבועות לאחר החשיפה לנגיף. הבדלים גדולים יותר נמצאו בבדיקות לנוגדני IgM – אלה הציגו תוצאות חיוביות בקרב 78.4% מהסימפטומטיים ו-62.2% בקרב הא-סימפטומטיים.

בשלב ההחלמה המוקדם – שמונה שבועות לאחר השחרור מבית החולים – נמצאו רמות גבוהות של IgG אצל הסימפטומטיים. כן נמצאה ביחס של 81.1% אצל הא-סימפטומטיים, לעומת 62.2% אצל הסימפטומטיים, ירידה ברמות הנוגדנים המנטרלים בסרום (neutralizing serum antibody levels).

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  א-סימפטומטי,  תסמינים,  הידבקות בנגיף,  קורונה,  מחקרים
תגובות