חדשות

ב"הלל יפה" מסירים נגעים סרטניים מעור הפנים בשיטת MOHS

הטכניקה הניתוחית שבה עושים שימוש ביחידה לכירורגיה פלסטית ב"הלל יפה" מיועדת להסרת סרטן עור מסוגי BCC ,SCC, גידולים חוזרים וגידולים עם קושי בזיהוי גבולות קליניים

ד"ר ארנון עופר, מומחה לכירורגיה פלסטית ב"הלל יפה". "הטכניקה מתמקדת בעיקר באזורים עם חשיבות שחזורית גבוהה כמו העפעפיים, האף, שפתיים, אפרכסות"

ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה הוחל בשירות חדש: שיטת MOHS להסרת נגעים סרטניים מעור הפנים. על השירות אחראי ד"ר עופר ארנון.

ד"ר ארנון מסר: "גידולים סרטניים על פני עור הפנים או באזורים החשופים לשמש הם תופעה שכיחה מאוד בישראל. בשבועיים האחרונים עם תחילת הקיץ, פתחנו ביחידה לכירורגיה פלסטית, בניהולו של ד"ר יורם וולף, את השירות החדש במסגרת הגדלת סל השירותים הניתנים ביחידה לקהל הרחב".

שיטת MOHS, הדגיש ד"ר ארנון, יעילה לשני גידולי עור עיקריים – BCC, סרטן תאי הבסיס (Basic Cell Carcinoma), שהוא גם הנפוץ ביותר (כ-95%). גידול זה איננו שולח גרורות, אולם עלול להתפשט וליצור פצעים. הסוג השני הוא SCC - סרטן תאי הקשקש (SquamousCell Carcinoma), שבדומה לראשון מופיע באזורי גוף החשופים לקרינת השמש, אך עלול להתפשט לבלוטות הלימפה או לאיברים אחרים.

הטכניקה הניתוחית בשם MOHS מיועדת להסרת סרטן עור מסוגי BCC,יSCC, גידולים חוזרים וגידולים עם קושי בזיהוי גבולות קליניים.

"הטכניקה מתמקדת בעיקר בפנים במקומות בעלי חשיבות שחזורית גבוהה כמו העפעפיים, האף, שפתיים, אפרכסות", הסביר ד"ר ארנון. "היא מאפשרת כריתת הרקמה הבריאה הקטנה ביותר סביב הגידול לצד תוצאה מדויקת יותר ואסתטית יותר. השיטה נעשית לצד בדיקה מיידית של הרקמה על ידי פתולוג, כך שניתן לקבל תשובות מהירות לטיב הגידול.

לדבריו, שיעורי ההצלחה של שיטה זו בהסרת נגעים - 97%-99%. ההליך עצמו קצר. המטופל משתחרר לביתו עוד באותו היום, אם אין סיבוכים.

ד"ר ארנון התמחה בכירורגיה פלסטית ב"איכילוב" בתל אביב וב"סורוקה" בבאר שבע וכן במרכזי על מובילים בברזיל. כן השתלם בניתוחים בשיטה הנ"ל במרכז הרפואי MD Anderson ואצל ד"ר לאונרד גולדברג לאונרד במרכז הרפואי "מטודיסט" ביוסטון, טקסס. הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, באיגוד הישראלי לכוויות, בחברה הבינלאומית לניתוחים פלסטיים אסתטיים ISAPS, באיגוד האירופאי לאסתטיקה רפואית ESCADA ובחברה לדרמטולוגיה כירורגית. בשנים האחרונות נמנה עם הצוות הבכיר במחלקת לכירורגיה פלסטית ב"ברזילי" ושימש כמרצה באוניברסיטת בן גוריון.

נושאים קשורים:  שיטת MOHS,  בית החולים הלל יפה,  כירורגיה פלסטית,  ד"ר עופר ארנון,  נגעים בעור הפנים,  חדשות
תגובות