קורונה עולמי

ארגון הבריאות העולמי: נדיר מאוד שנשאים א-תסמיניים יהיו מידבקים

מנתונים בינלאומיים עולה שמחלת הקורונה אינה גורמת לתסמינים כלל בשיעור גבוה מהאוכלוסיה | ב-WHO הורו לממשלות להתמקד עתה באיתור ובבידוד נשאים סימפטומטיים ולעקוב אחרי מי שבא איתם במגע

עובדת מד"א במתחם היבדק וסע לבדיקות קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי סבור עתה כי חולי קורונה ללא תסמינים כמעט שאינם מדביקים אחרים. כך אמרה אתמול (ב') בכירה בארגון, ד"ר מריה ון-קרקוהבה. בכך מנסה עתה ה-WHO להפיג חששות לפיהן המחלה עלולה להיות קשה עקב העברת הנגיף מנשאים ללא תסמינים לאנשים אחרים. צורת הדבקה זאת, אמרה ד"ר ון-קרקהובה, מאוד-מאוד נדירה.

בדיווח על כך הבוקר ברשת בלומברג נמסר כי מחלת הקורונה, על פי הערכות עדכניות, איננה גורמת לתסמינים כלל בקרב שיעור גבוה מהאוכלוסיה, במיוחד צעירים ובריאים. חלקם עלול לפתח תסמינים קלים ביותר, אחרים כלל לא, או שיראו תסמיני מחלה ימים אחדים אחרי ההדבקה הראשונית.

ה-WHO סבור כי בניגוד להערכה קודמת, שהתבססה על התפרצויות של נגיפי קורונה אחרים שבהם נמצא כי הנגיף עלול להתפשט במגע מאדם לאדם גם אם לא היו תסמינים – עתה קיימת הנחה אחרת לגבי הדרך העיקרית שבה נגיף הקורונה החדש מתפשט.

"מהנתונים שבידינו, נראה שנדיר מאוד שא-סימפטומטי יעביר הלאה את הנגיף לאדם אחר", אמרה ד"ר ון קרקוהבה, העומדת בראש יחידת המחלות הזיהומיות ב-WHO. "לפיכך, אנחנו סבורים שעל הממשלות להתמקד באיתור ובבידוד נגועים הסובלים מתסמינים ולעקוב אחרי כל אלה שהיו איתם במגע. קיבלנו מספר דיווחים ממדינות העוקבות באופן מפורט אחרי ההדבקות והמגעים של חולי קורונה א-סימפטומטיים, ומהם עלה שלא נמצאו הדבקות משניות מאותם א-סימפטומטיים. זה סוג הדבקה מאוד נדיר שאיננו סוג ההדבקה העיקרי".

עם זאת חובה לציין כי על פי נתוני משרד הבריאות מלפני חודשיים, שיעור גבוה מקרב הילדים שאובחנו כחולי קורונה לא סבלו מתסמינים, אבל עלה חשש שהם "מפיצים שקטים" של הנגיף וכן מדביקים את סביבתם.

על פי אותם נתונים, שיעור החולים המאומתים בקרב ילדים בני 9-0 נמוך מכלל הנבדקים: מתוך כלל הנבדקים רק 7% הם ילדים, ומתוכם 4% נמצאו מאומתים לקורונה. שיעור הילדים החולים, על פי תיקנון, הוא 21.6 ל-100 אלף - שיעור המאומתים הנמוך ביותר מכל קבוצות הגיל.

ילדים שלקו בקורונה סבלו מתסמינים קלים. נתונים אלה תואמים נתונים שהצטברו ממדינות נוספות בעולם. כמעט שלא דווח מהן על מקרי פטירה של ילדים, פרט לשלושה בארה"ב וילדה אחת בבריטניה, שנפטרו באפריל. בקרב 27% מהילדים לא נראו תסמינים בזמן הבדיקה. 29% מהם סבלו מחום ומתסמינים נשימתיים, 11% מחום בלבד ו-33% משיעול ללא חום.

שיעור הא-סימפטומטיים היה 7% בגילאי 29-20, לעומת 4% בגילאי 59-50 ובקרב בני 70 ומעלה – 7%.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  סימפטומים,  הידבקות בנגיף,  קורונה,  ארגון הבריאות העולמי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.06.2020, 16:51

מדוע אין מצרפים קשור לכתבה?