חדשות

נציבות המדינה אישרה את מינויו של פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות

ועדת המינויים בחנה דו"ח ביקורת שמצא ליקויים בהתנהלות המרכז הרפואי ברזילי בראשות פרופ' לוי | המינוי ממתין עתה לקבלת אישור סופי של הממשלה

פרופ' חזי לוי. "אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה". צילום "ברזילי"

נציבות שירות המדינה אישרה ביום שישי את מינויו של פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים הממשלתי ברזילי באשקלון, למנכ"ל החדש של משרד הבריאות ועתה צפוי מינויו לקבל את אישור הממשלה בטרם יחל למלא את התפקיד.

פרופ' לוי, בן 64,  ניהל את "ברזילי" בשמונה השנים האחרונות. הוא מונה לתפקיד המנכ"ל על ידי שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין ויחליף את משה בר סימן טוב, שביקש לסיים את תפקידו עם הקמת הממשלה החדשה. הוא שימש בתפקיד חמש שנים תחת שר הבריאות הקודם יעקב ליצמן.

ועדת המינויים, שאישרה את מינויו של פרופ' לוי, העבירה את חוות הדעת שלה למזכירות הממשלה. כל זאת, למרות דיווח שהופיע בשבוע שעבר ב"דה מרקר" וגם ב"כלכליסט" על כך שקיים נגד פרופ' לוי דו"ח ביקורת הנוגע לפעילות תאגיד הבריאות שליד בית החולים. הביקורת נעשתה על ידי גורם חיצוני עבור החשב הכללי באוצר. נמצאו בה ליקויים שונים בהתנהלות המרכז הרפואי ברזילי בשנים הראשונות לתקופת ניהולו של פרופ' לוי.

פרופ' לוי הופיע בשבוע שעבר לדיון שקיימה ועדת המינויים שבה חברים נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ושני נציגי ציבור ונתבקש להתייחס לפרסום על הדו"ח נגדו.

פרופ' לוי הגיב להחלטת ועדת המינויים: "אני שמח שבשיחה רצינית ולאחר שעברנו על פרטי הדו"ח נקבע שניתן למנות אותי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. גם אם היו טעויות,  דברים נמצאים בתהליך תיקון. לא נמצאה סיבה שלא למנות או בעיה בתחום טוהר המידות. אני מקווה שמחול השדים יפנה את מקומו עם המינוי, להמשך עבודה ועשייה חשובה במיוחד בעת הזאת".

כאשר שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע על החלטתו למנות את פרופ' לוי, ממצאי אותו דו"ח ביקורת היו ידועים לו  "בעת הזאת", אמר, "עם הצורך להתכונן לאפשרות של גל שני של נגיף הקורונה ועם הצבתה של מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של ישראל, פרופ' חזי לוי הוא האדם הנכון לתפקיד עקב הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והצלחותיו בזירות שונות".

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  נציבות המדינה,  מנכ"ל משרד הבריאות,  בית החולים "ברזילי",  חדשות,  ועדת המינויים
תגובות
08.06.2020, 20:19

יופי.

כעת יש מנכ"ל חדש.
כל אלו שבעתיד מתכוונים לתקוף אותו ולומר כמה המינוי 'היה' כושל, מוזמנים לעשות זאת כעת (לא אנונימי), כדי שיוכלו לומר בעוד x שנים 'אמרנו לכם' ולא להיות חכמי חלם - חכמים בדיעבד בהצטרפות לעגלת ההשמצות שמן הסתם עוד יגיעו....

אנונימי/ת
09.06.2020, 00:08

סליחה, אבל מי אתה שתגיד?
אני אשמיץ את מי שאני רוצה, מתי שאני רוצה ובאיזה כינוי שאני רוצה.