קורונה בישראל

יותר ממחצית המתים מקורונה בישראל סבלו מיתר לחץ דם

ל-263 מהישראלים שנפטרו מסיבוכי קורונה בישראל היו מחלות הרקע: יל"ד, סוכרת, מחלות לב, מחלת ריאות כרונית ודיכוי חיסוני - רבים מהם סבלו מיותר ממחלה אחת

צוות רפואי במחלקת קורונה בישראל. צילום: נתי שוחט

57% מהמתים מקורונה בישראל סבלו מיתר לחץ דם ו־37% מסוכרת, כך מסר משרד הבריאות בתשובה לבקשת התנועה לחופש המידע לקבל את נתוני מחלות הרקע של המתים מנגיף הקורונה. נתונים מפורטים אלה, בהתייחסות לתמונת המצב בישראל, פורסמו עתה לראשונה. על מחלות הרקע כגורמי סיכון מוגברים לתמותה מקורונה ידוע מאז תחילת התפרצות המגיפה בעולם לפני שבעה חודשים.

בדיווח של אדיר ינקו ב-ynet  צוין שהנתונים התייחסו ל-263 מקרב 291 ישראלים (נכון לאמצע השבוע שעבר) שנפטרו עקב סיבוכי קורונה ולגבי כולם נמסר כי הם גם היו חולים עם מחלות רקע שונות. הגיל הממוצע של הנפטרים הוא 80.7 שנים.

מהנתונים עולה: 151 מקרב המתים סבלו מיתר לחץ דם, 95 היו בנוסף להידבקות בנגיף גם חולי סוכרת, 91 סבלו ממחלות לב, 29 ממחלת ריאות כרונית, 13 מדיכוי חיסוני, 5 ממחלת כבד כרונית ו־117 ממחלות אחרות. רבים מהם סבלו מיותר ממחלת רקע אחת.

בדיווח צוטט פרופ' הווארד עמיטל, מנהל פנימית ב' במרכז למחלות אוטואימוניות ב"שיבא", שאמר: "הסבירות שאנשים הלוקים בתחלואה נלווית, כלומר עם מחלות רקע, יפתחו מחלת קורונה קשה יותר היא אכן גבוהה יותר. השיעור הגבוה של חולי הסוכרת בקרב המתים והקשר בינה להשמנת יתר הוכחו כגורם סיכון משמעותי לסיבוכי קורונה ולתמותה. ככל שהאוכלוסיה מתבגרת, שיעור הסוכרת בה גבוה יותר. בקרב מבוגרים שלא מתו מקורונה יש פחות סוכרת ופחות לחץ דם. אחת המסקנות היא שיש צורך לגונן על האוכלוסיה המבוגרת שבה שכיחות המחלות הנלווית גבוהה יותר".

פרופ' עמיטל אמר עוד שמה שהוגדר כ"מחלות נוספות" הן, על פי נסיונו: פרקינסון, מחלות כלי הדם וגידולים סרטניים.

נושאים קשורים:  מחלות רקע,  נגיף הקורונה,  גורמי תמותה,  קשישים,  פרופ' הווארד עמיטל,  חדשות,  קורונה
תגובות