דרמטיטיס אטופית

איזה סוג בד צריכים לבחור חולי דרמטיטיס אטופית?

במחקר זה נמצא כי צמר מארינו סופר ואולטרה-עדין מומלץ לחולי דרמטיטיס אטופית למניעת גרד וגירוי

בדי לבוש באים במגע קרוב עם העור ומייצרים סביבה עורית מיקרוסקופית. בדי כותנה ומשי מומלצים באופן מסורתי למטופלים עם דרמטיטיס אטופית בעקבות דיווחים של מטופלים על תחושת נוחות של הבד. כיום, בדים סינטטיים חדשניים הינם אנטי-מיקרוביאליים, אנטי-דלקתיים, מנדפי לחות, ומרגיעים ובשל כך יכולים לסייע בטיפול בחולי דרמטיטיס אטופית.

החוקרים סקרו ראיות חדשות הנוגעות לבחירת בדי לבוש עבור מטופלים עם דרמטיטיס אטופית, ביניהם כותנה, צמר, בדים מצופים כסף, בדים בציפוי שמן זרעי בוראג׳, אתילן ויניל, ופוליאוריתן והציעו הצעות פרקטיות לגבי בחירת בגדים ומצעים.

החוקרים ביצעו חיפוש שיטתי ב-PubMed וב-EMBASE של מאמרים מינואר 1994 עד ינואר 2020. מחקרים נכללו על סמך קריטריוני ההכללה הבאים: ניסוי קליני, פרסום באנגלית, ובד כגורם המרכזי אשר הוערך. המחקרים סוננו ידנית על בסיס כותרת, תקציר, ותוכן המאמר המלא ונבחרו על מנת לתאר את ההשפעות של בדים על מטופלים עם דרמטיטיס אטופית. מחקרים עם חולים מבוגרים וגם עם חולים פדיאטריים נכללו.

Staquis
Pfizer
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

תוצאות המחקר הראו יתרון לבדים מודרנים אשר עובדו בצורה חדשנית אשר יצרה קטרים קטנים יותר, סיבים חלקים יותר כמו צמר מרינו סופר ואולטרה-עדין וגימורים אנטי-מיקרוביים. נמצאו ראיות מעורבות לגבי היכולת של שימוש בבדי כותנה ומשי לשפר את התסימינים והחומרה של דרמטיטיס אטופית, אך בדים אלה נמצאו כבטוחים באופן כללי. צמר בקוטר גדול יותר נמצא כגורם לגירוד וגירוי; צמר מארינו סופר ואולטרה-עדין נמצא גם הוא כלא מגרד ויכול להיות מומלץ כאלטרנטיבה.

בדים חדשניים עם יעילות פוטנציאלית בהפחתת החומרה של דרמטיטיס אטופית וסיבוכיה עם זיהום של סטאפילוקוקוס אוראוס כוללים בדים מצופי כסף, כיטוזאן, ובדים מבוססי צלולוז. עבור בדים עם ציפוי של תחמוצת אבץ, חומצה, פוליאוריטן, שמן זרעי בוראג׳, חומר אניוני, ליוצל, ואתילן ויניל ישנן פחות ראיות ונדרש מחקר נוסף לפני שיהיה אפשר להסיק מסקנות לגביהם.

מסקנת החוקרים הייתה כי בחירה נכונה של בדים יכולה להפחית חומרת תסמינים והחמרה של דרמטיטיס אטופית.

מקור: 

Joanna Jaros et. al (2020) American Journal of Clinical Dermatology DOI: 10.1007/s40257-020-00516-0

נושאים קשורים:  דרמטיטיס אטופית,  בדים,  גירוי,  גירוד,  אטופיק דרמטיטיס,  גרד,  מחקרים
תגובות