קורונה בישראל

טיפול תרופתי שפותח בישראל לחולי קורונה קשים יוצג למשרד הבריאות

התרופה החדשה, שפותחה על ידי חברת הביוטכנולוגיה הישראלית בונוס ביוגרפ, נועדה לטיפול בדלקת ריאות חריפה, נוסתה על מודל חיות ורשמה הצלחה

סריקת חזה CT של חולה קורונה. צילום: שאטרסטוק

תוצאות ניסוי קדם-קליני בתרופה שפותחה בישראל במיוחד לשם טיפול במצוקה נשימתית, צפויות להיות מוצגות היום (ד') למשרד הבריאות. כך דווח אתמול בחדשות ערוץ 12.

התרופה פותחה בחברת הביוטכנולוגיה בונוס ביוגרפ מחיפה שערכה ניסוי במודל חיות. התרופה נועדת לחולי קורונה ודלקת ריאות חריפה. בדיווח נמסר כי בניסוי שבו נרשמה הצלחה, הריאות של חיות המודל שטופלו בתרופה זאת הבריאו. תהליך הפיתוח הואץ באישור מיוחד של משרד הבריאות ותוצאות הניסוי יקבעו מתי יחל שלב הניסוי בה בחולי קורונה במצב קריטי.

התרופה MesenCure, המיועדת לטפל ב"סערה הציטוקינית" שמתחוללת בגופו של חולה, מבוססת על תאי גזע מזנכימליים הנלקחים מרקמת השומן של תורם בריא. התאים מועברים לחולה בעירוי לדם, מגיעים אל רקמות הריאה ואמורים להפחית את הדלקת ולעזור לשקם את רקמה הריאות. בניסוי הצליחה התרופה להפחית 47% מכמות הנוזל בריאות של חיות המודל.

ראשי החברה הם ד"ר דרור בן דוד, ד"ר שי מרצקי וד"ר תומר ברונשטיין. המנכ"ל ד"ר מרצקי מסר: "התרופה עשויה להוות אופציה מצילת חיים עבור מיליוני מטופלים".

"בונוס ביוגרפ" עוסקת בפיתוח טכנולוגיה בתחום הנדסת הרקמות, רפואה תאית וחידוש רקמות תוך שימוש בתאים המזנכימליים.

נושאים קשורים:  חדשות,  בונוס ביוגרפ,  קורונה,  דלקת ריאות,  משרד הבריאות,  ביוטכנולוגיה,  תרופה לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
17.05.2020, 12:39

ואיש אינו שואל, מדוע הדרישה המקצועית לחיסון חצבת, חייבת לכלול גם מרכיבים אנטיגנים אחרים (חזרת ואדמת). פשוט כי היצרן מכתיב את זמינות הפתרונות המקצועיים, ואין תרכיב חד-ערכי שיכיל חצבת בלבד (ליצרן עדיף כלכלית למכור תרכיב "משולש").
והיכן הרגולטור?

אנונימי/ת
18.05.2020, 12:28

בוא תסביר לנו איך תרכיב משולש יותר משתלם משלושה תרכיבים נפרדים.

אנונימי/ת
23.05.2020, 19:02

ואיך עדיף לפציינט לקבל 3 זריקות במקום 1.