חדשות

ח"כ יולי אדלשטיין קיבל את הצעת ראש הממשלה לכהן כשר הבריאות

באיגוד רופאי בריאות הציבור בירכו על המינוי והדגישו כי צו השעה הוא מינוי מנכ"ל בעל ניסיון מקצועי וניהולי בתחום בריאות הציבור, לצד ניסיון רפואי

ח"כ יולי אדשלטיין. "נשקיע יותר במערכת הבריאות שלנו". צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

"בחרתי להיענות לאתגר המרכזי שלפניו ניצבת עתה מדינת ישראל – המאבק בנגיף הקורונה וכן הצורך להתאים את מערכת הבריאות לאתגרים החדשים הנוספים", כך הודיע אמש (ג') ח"כ יולי אדלשטיין, שנענה להצעה לשמש כשר הבריאות בממשלה החדשה שתושבע מחר.

השר היוצא ליצמן בירך על מינויו של אדלשטיין ואמר: "הוא המתאים ביותר לתפקיד. אני בטוח שכשר הבריאות הוא יוכל להמשיך ולהוביל את מערכת הבריאות בהתמודדותה מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים. מהיכרותי הקרובה ברור לי שח"כ אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב ואני מתכוון לקיים הליך חפיפה מסודר עימו כבר בימים הקרובים".

אדלשטיין, בן 62, בהכשרתו מורה לעברית, הוא ח"כ מטעם הליכוד שסיים עתה שבע שנות כהונה כיו"ר הכנסת. קודם לכן היה שר הקליטה וכן שר ההסברה והתפוצות.

הוא נולד בצ'רנוביץ, כיום אוקראינה ואביו, שהיה פעיל בתנועת המתנגדים (דיסידנטים) למשטר הסובייטי, התנצר ועבר לשמש ככומר כפרי. אדלשטיין היה מסורב עלייה, אסיר ציון, היה כלוא שלושה חודשים בכלא הידוע לשמצה "בוטירקי" במוסקבה ושבת שם רעב 15 יום במחאה על שלא נתנו לו להניח תפילין. בעקבות זאת הורשע, נשלח לשלוש שנות מאסר ועבודות פרך במחנה כפייה (גולג) ליד ימת בייקל ובמהלך תקופה זאת נפצע קשה.

בשנות מאסרו הופעל מהלך בינלאומי נרחב לשחרורו וב-1987 עלה עם אשתו הראשונה לישראל. היא נפטרה מסרטן. עתה הוא נשוי לאירנה נבזלין, יו"ר בית התפוצות ונשיאת קרן פילנתרופית של משפחת נבזלין המקדמת יוזמות ויצירת קשרים מתמשכים בין יהודים בעולם.

אדלשטיין הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון ואמר: "מיד עם הקמת הממשלה אני מצפה להתחיל את עבודתי למען כלל הציבור. יחד עם צוות המשרד ואנשי הרפואה המדהימים שלנו, שעושים בשגרה ובחירום את הכל למען בריאות הציבור - נשקיע יותר במערכת הבריאות שלנו, ואני משוכנע בכל ליבי שההשקעה הזאת תשתלם. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת. משבר הקורונה עצר את שגרת החיים והבהיר לכולנו באופן חד משמעי: הגיע הזמן להשקיע יותר במערכת הבריאות של ישראל. להשקיע יותר בבתי החולים, להשקיע יותר בציוד, ומעל הכל להשקיע יותר בצוותי הרפואה".

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירך את ח"כ אדלשטיין: "נעמוד לרשותו ולרשות משרד הבריאות לקידום בריאות הציבור בישראל. בפני משרד הבריאות עומדים כיום, בתקופת מגיפת הקורונה והשלכותיה, אתגרים כבירים ובראשם אתגרי בריאות הציבור. לכן, צו השעה הוא מינוי מנכ"ל בעל ניסיון מקצועי וניהולי בתחום בריאות הציבור, בצד ניסיון רפואי. לצורך כך ראוי למנות רופא או רופאה מתחום בריאות הציבור".

גם בארגון רפואת החירום איחוד הצלה בירכו על המינוי. אלי ביר, נשיא "איחוד הצלה", אלי פולק ומשה טייטלבוים, יו"ר הארגון, אמרו: "בשם אלפי מתנדבי 'איחוד הצלה' אנו בטוחים כי מינויו של  אדלשטיין יוביל למינוף וקידום תחום הבריאות והרפואה הדחופה בישראל. אדלשטיין, שבכל שנותיו בפעילות הציבורית, הוכיח ניהול מקצועי ומסור הוא האיש המתאים ביותר לתיק חשוב זה".

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  שר הבריאות,  יעקב ליצמן,  חדשות,  בנימין נתניהו
תגובות
אנונימי/ת
13.05.2020, 20:45

עוד הפעם דוס שמצפצף על המערכת החוקית?לא הספיק לנו?

אנונימי/ת
13.05.2020, 23:39

גזען מטונף.

15.05.2020, 15:43

גזענות מגעילה. תתבייש.

אנונימי/ת
13.05.2020, 21:36

שוב ממנים שר פוליטיקאי ולא מומחה בתחום פועלו של משרד ממשלתי.

אנונימי/ת
13.05.2020, 23:06

ורוב שרי הבריאות עד היום לא היו פוליטיקאים? (אני זוכר רק את אפרים סנה כשר בריאות שהיה גם רופא).
ורוב השרים כלל בממשלה הם לא פוליטיקאים?

השם יעזור לי לזכות בלוטו

אנונימי/ת
14.05.2020, 12:02

זה לא זה שצפצף על החלטת בג"צ???? אדם ראוי וערכי?????

אנונימי/ת
14.05.2020, 12:54

איש בינוני ביותר, יהיה שר בינוני ביותר. הכל תלוי במנכ"ל שיבחר